JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, January 31, 2011

BANJIR DATANG LAGI

Ehsan Google
Otw balik ke pejabat tadi, sy sempatlah mendengar radio Sinar.fm pasal banjir. Jalan nak ke Muar dan Segamat di naiki air dan tiada jalan boleh masuk ke Segamat...tu kampung sy tu. Memang Segamat ni kalau cakap pasal hujan, mesti banjir. Kalau cakap pasal banjir, mesti tak ada jalan boleh masuk ke Segamat. Harunya. Dan korban banjir pun dah ragut 2 orang dah disitu. Sekali - sekala bila kita dengar banjir ni, mesti terbayangkan pasal budak-budak main air, pasal boleh tengok2 air kat depan rumah, boleh mandi sambil terjun2 dalam air...tetapi itu kalau yang tenang, banjir yang tak bahaya, ada ke banjir yang tak bahaya? Ada sebenarnya iaitu roti banjir :-) Bagaimana kalau kita tak nampak di sebalik banjir depan kita tu ada parit besar, ada lubang, ada binatang berbisa...kan bahaya tu. Walau apa pun, sy harap PBT kawasan yang di landa banjir telah mengambil langkah2 dalam menangani masalah2 banjir ini... opsss rasanya entry kali ni macam skema pulak bunyinya...bukannya apa, prihatin dengan mereka yang terlibat. 

2 comments:

  1. Segamat & Labis dh banjir...
    Bgitu gak kat Gemas...

    ReplyDelete
  2. caya x duduk di kl pn banjir tau tp tue la banjirnya airnya kotor...ewwwwww....xsuke2

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails