JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, March 29, 2011

ODAHONE GA | BERSAMAMU HIDUP INI INDAH SEMUANYA

Ceritanya
OdahOne GA
Kadangkala, tatkala kita baru terasa kebahagiaan, masa tulah harapan kita berkecai. Kadangkala, tatkala kita baru mula menjumpai sesuatu atau seseorang yang kita impikan, masa itulah ianya pergi buat selama-lamanya.
Sewaktu sy di tingkatan 3 ,sy punya seorang sahabat. Bermula dengan persahabatan biasa sehinggalah menjadi akrab dan rapat. Setiap masalah dikongsi bersama, setiap suka duka tidak pernah sy rasa keseorangan kerana adanya dia membantu dan memberi motivasi. Cakap apa saja, sikit atau banyak, kami akan sentiasa berkorban antara satu sama lain untuk menggembirakan pihak yang lain. Satu ketika, sewaktu sy baru pulang daripada kuliah. Room mate sy tercungap-cungap memberitahu sy yang sahabat sy telah di bawa pulang ke kampungnya di Kelantan kerana sakit. Sy terpinga. Betul ke dia sakit? Sakit apa? Nak melawat sy tak tahu tuju, jadi sy pasrah sehinggalah pada pada perhimpunan sekolah berikutnya, cikgu mengumumkan berita yang membuatkan airmata sy berderai ketika itu. Tidak sy sangka, sahabat sy telah pergi buat selama2 nya. Semuga rohmu sentiasa di cucuri rahmat.
Walaupun masa bersama terlalu singkat, tetapi bersamamu hidup ini indah semuanya..... 
Disebalik ceritanya
GiveAway Contest ni dibuat oleh Odahone kita. Hadiah dia pun boleh tahan hebat dan sy pasti ramai yang ingin menyertainya. Klik saja banner GA di atas. Sy rasa tak perlulah sy tag sesiapa kerana sy pasti ramai yang berminat untuk menyertainya..kan..kan..kan. So thanks Odahone...

6 comments:

  1. Allah itu sentiasa menduga serta menjaga. tiada satu pun rasa yang patut kita rasa melebihi rasa cinta dan kasih kepada-Nya nescaya akan diuji agar kita kembali berserah serta redha kepada kuasa-Nya.

    sehingga kini kakct lebih berhati-hati dalam perkara yang bersangkut paut soal hati nurani ini.

    cinta sesama insan itu bagaikan jambatan menemukan cinta Tuhan.

    mana tissue...sedeh pulak pagi hari gini.

    ReplyDelete
  2. ajal dan maut hanya Allah saja yang mengetahui..apa yang dapat kita buat, bersedia dgn segala bekalan kita untuk alam akhirat sana..

    ReplyDelete
  3. salam,
    huhu GA.... good luck ye
    sedih baca citer tu... hukhukhuk...

    p/s: teringat tunang saya yg telah kembali ke rahmatullah, masa itu sedang kebahagiaan berganda saya dpt, allah SWT pulak amik dia dari saya... redha dgn ujian NYA.
    sesungguhnya yang tertulis adalah yang terbaik buat saya...

    ReplyDelete
  4. kak ct - tisu sy dah habis buat entry tu, bila baca komen kak ct ni pulak, habis semua baju sy pulak basah ...pinjam tisu kak ct.

    vielyns - InsyaAllah. Semuga kita semua bersedia dunia akhirat.

    My Little Diary - Tumpang sedih atas pemergiannya. Mungkin ada hikmah yang kita sendiri tidak nampak. Semuga awk bahagia seperti yang di impikan. Amin

    ReplyDelete
  5. Hi! OdahOne dtg tgk entry ni...thanx 4 join...everything ok...LULUS...mngkin anda adalah pemenangnya??? Gud Luck!!
    sbg ganjaran JOIN GA, OdahOne klik iklan nuff kat sini...Bersamamu Hidup Ini Indah Semuanya...nak tambah sikit bila baca entry sedih ni...Hidup Ini Tak Seindah Seperti Yang Kita Rancangkan

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails