JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Thursday, February 17, 2011

SALAHKAH AKU?

Kadangkala kita tahu kita tersalah cakap,
Kadangkala kita tahu kita tersalah pandang,
Kadangkala kita tahu kita tersalah pilih,
Kadangkala kita tahu kita tersalah dengar,
Kadangkala kita tahu kita tersalah rancang,
Kadangkala kita tahu kita tersalah kerja,
Kadangkala kita tahu kita tersalah cinta….
Itu semua sebahagian  daripada perbuatan2 ‘tersalah’ yang pernah dan mungkin akan kita lakukan suatu masa nanti. Ada tersalah yang sudah menjadi sikap kita dan ada tersalah yang memang tidak kita sengajakan. Kalau dikumpulkan semua perbuatan2 ‘ tersalah’ tu sepanjang kehidupan kita…rasanya tak terkira. Baru yang tersalah tu, belum lagi yang benar2 salah. Kadangkala, ada jugak perbuatan yang pada asalnya tersalah, lama kelamaan menjadi satu sifat kepada seseorang sehingga ianya menjadi satu kesilapan. Bila kesilapan di lakukan berulang kali, sudah pasti ianya menjadi satu kesalahan…
Jadi anda pasti tertanya2 kenapa sy menulis entry sebegini? Mengapa sy begitu emosi dengan perkataan tersalah ni? Jawapannya cukup mudah….kerana sy tersalah buat entry. Lain sy nak buat, lain pulak yang tertaip.

7 comments:

  1. fda salu tersalah komen!!! bukan blog banyak2 sampai 9,10 tabs.. pastu baca entry sekali banyak.. tetime nak komen confius... huhu... dah berulang kali fda komen isu yang salah kat blog yang salah... malu!!!

    ReplyDelete
  2. dayyanna - hahaha..kalau pakai terjah memang selalunya tersalah.
    Tofu - jadi semua serba salah. Macam dalam lagu.
    Fda - mak oiii..sampai 9,10 tabs sekali..memang patut pun tersalah komen.

    ReplyDelete
  3. 'ter'salah tak apa tapi sengaja suka2 tersalah mmg la salah. macam exam..kalau bnyak salah dari yg tak salah kan namanya 'gagal'

    cool tapi sesekali angin lintang jugak heheiiii

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails