Customer always right. Boss always right...selalu sangat kita dengar ayat2 ini. So siapa yang salah Mereka dan keluarga mereka. Buat apa saja, asasnya kembali kepada siapa yang benar. Jadi bila sudah ada kenyataan ini, pasti akan menguatkan lagi pendirian mereka walaupun kadang2 tu mereka yang bersalah.. Sampai kadang2 tu ada keluar jugak kata2 " You nak percaya siapa? Sudah pasti your boss atau your customer...
Dulu sy pernah jugak mengalami keadaan sebegini..bukan sekali, bukan dua kali tapi banyak kali..apa saja sy buat memang salah, yang sy tak buat pun sy jugak yang disalahkan..niat hati masa tu nak aje berhenti kerja tapi sebab masa tu susah nak dapat kerja, sy pendamkan ajelah niat suci tu...
Nak bagi contoh? Tak payahlah sebab sy sendiri pun tak ingat sebab dah lama sangat perkara tu berlaku..yang peliknya sy boleh bertahan bekerja disitu selama 3 tahun lamanya..ahakss
Macam mana dengan anda? Ada pengalaman sebegitu? Agaknya macam mana pulak kalau kita jadi boss nanti?
No comments:
Post a Comment
TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài