JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Sunday, June 29, 2014

HUJAN RAHMAT DI HARI PERTAMA BERPUASA

Puasa hari pertama. Entahlah..macam tak rasa apa2 pulak..ahaksss. Rasa macam biasa je, mungkin sebab hari minggu agaknya..tambahan pulak dalam cuaca panas tiba2 hujan pulak di tengahari, hujan rahmat. 
Kalau cerita masa kecik2 dulu, masuk je hari pertama berpuasa..terasa teramat2 lamanya nak habis sebulan. Kira punya kira..tak sampai2 jugak. Masuk minggu ke 3 barulah terasa macam lepas sikit tekanan..haha. Itulah bila kita menghitung hari ketika berpuasa..memang terasa lama, apalagi zaman budak2 dulu..mungkin dah dewasa ni pun  ada jugak dikalangan kita mempunyai perasaan semacam itu.
Apa2 pun semua tu datang dari perasaan kita aje. Jika kita penuhi bulan puasa ni dengan aktiviti dan perkara2 yang selalu kita buat tanpa mengira hari ni hari keberapa kita berpuasa, InsyaAllah kita akan lalui semua itu dengan ketenangan..lagipun bulan Ramadhan ni bukan hanya semata2 mengenai puasa makan minum... 
Cakap pasal puasa ni...hari ni nak berbuka apa ye? Hendak ke Bazaar Ramadhan atau kita masak sendiri untuk entry resepi nanti? Emmm...fikir fikir fikir Jomsantansekejap....

4 comments:

  1. Siti Aisyah - Salam Ramadhan jugak untuk awak ye sis... Semuga mendapat keberkatan.

    ReplyDelete
  2. Waa.. ramalan cuaca kata tak hujan untuk 6 bulan.. tapi dah hujan yeay <3

    ReplyDelete
  3. Yun Sing - Yup Yun SIng... nama pun ramalan kan.. semuga awk ceria sentiasa

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails