JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Friday, June 20, 2014

CERITA PASAL PUASA - WARM UP

Perghh cendol oh cendol
Berakhirlah kerja pada minggu ini... Hanya tinggal seminggu lagi sebelum kita menjalani ibadah puasa. Yang belum ganti tu cepat2 lah buat puasa ganti... yang gastrik tu cuba2lah cari cara2 yang terbaik untuk menghadapi bulan puasa..tapi yang tak ada gastrik tiba2 boleh ada pulak bila bulan puasa tu..jawab sendirilah ye. Bulan Ramadhan penuh dengan keberkatan dan rasanya rugi kalau kita tidak mengaut seberapa banyak pahala dan keberkatan di bulan yang mulia itu....
Teringat sy masa mula2 berpuasa dulu..Mula-mula puasa memang tak sampai setengah hari. Asyik fail aje. Sampai tengahari je dugaan dia lain macam... pulak tu bila bergaul dengan kawan2 yang sememang nya tak puasa.. Perghhh masa tu manalah tau pasal besar kecik pahala berpuasa, dah kawan sogok air... selamat. Tapi itu semua cerita2 masa lampau dan bila teringat kembali pasti akan mengenangkan kita kepada kawan2 lama yang sama2 membesar....kenangan puasa dulu2.

6 comments:

  1. Waa.. tak sabar :D (Eh orang lain yang puasa dia pula tak sabar -,-)

    ReplyDelete
  2. ahaha boleh pulak kwn sogok air kita amek.. :D
    dulu Hikari pun pnah cemtu tapi masa kecik2 tak tunjuk depan org kata tak puasa.. XDD
    lagi teruk gi dlm bilik air minum air ahahaha XD (ibu abah tau kowt.. :3)
    kadang tuh siap amek simpan snek ltak bawah bantal or makan tembikai dlm peti ais diam2.. kalau tau abis kena marah.. yelah tujuan nak ajar kan.. :D pastu dah tak buat dah mcm tuh sbb rasa makin lapar kalau buat cemtu ahahaha

    tak sangka pejam celik pejam celik dah nak puasa :D

    ReplyDelete
  3. Yun Sing - Hahaha...Biasalah..tumpang excited. Apa lagi kalau gi bazaar ramadhan..penuh semua orang kita kira sapa..

    Junkyo No Hikari - Biasalah budak2.. mana boleh tahan tgk semua member slurrrpp je... Kita pun pernah masuk bilik air..kata orang sambil menyelam minum air..ahakkss

    ReplyDelete
  4. ahaha XD betul3 budak2 masa darjah2 berapa kerat je yg posa.. XD
    hari ni baru rasa yg peribahasa tuh mmg patut dipraktikkan ahahahaha XDD

    ReplyDelete
  5. sama jer kan .... ak dulu pun gitu

    ReplyDelete
  6. ak rasa betul dah ak dulu... memg itu lah cara zaman kita dulu2 kan? belajar sikit2 skrg dah bole puasa penuh hahahah

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails