JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Sunday, March 3, 2013

MINUM ROSELLE HASIL TANAM SENDIRI

Pokok Roselle sy tanam dah berbuah
Minggu ni sy tak kemana2, jadi secara tak langsung nya sy cuma merehatkan minda dan tenaga dirumah..tapi kalau dah duduk rumah mana geti/reti nak duduk diamnya...pasti sy nak tengok jugak tanaman dan pokok2 yang sy tanam, bagi baja dan tengok bunga2 yang dah berkembang...seronok bila pokok2 dah berbunga.. jadi seri rumah..ahaksss. puji rumah sendiri.
Dalam dok memeriksa barisan pokok2 bunga, rupa2nya pokok roselle yang sy tanam dah banyak mengeluarkan buah..dah boleh buat air dah ni,,adalah dalam 100 biji buah, sy petiklah dalam berbelas biji nak buat air roselle..perghh memang menyegarkan rasanya, ada rasa macam ribena tapi mmg sedap... tanam pokok tu pun mudah dan senang jaganya..bulan ni sy minum air roselle ajelah..dicampur dgn teh pun sedap jugak rasanya....
Pokok bunga ros jepun sy dah nampak putik2 bunganya, mungkin dalam beberapa hari nanti keluarkan bunganya yang sy jangka ada 4 atau 5 warna...sayangnya bunga dia cuma berkembang sehari je..jadi kalau dia kembang masa  hari kerja sy, memang tak ada nasiblah nak tengok bunganya tapi harap2 dia berkembang hari sabtu atau ahad nanti..ahaksss...
Ada jugak beberapa pokok bunga yang dah berbunga...termasuklah pokok bunga sri pagi yang tergantung tu...yg tu memang sentiasa berbunga lebat. Sekarang dah ada 6 warna dah sy beli...putih, merah, purple, pink, orange dan cokelat cerah...dah jadi nursery bunga pulak rumah sy.


No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails