Bila kita cakap pasal sikap dan sifat manusia yang pelbagai, pasti kita tidak akan lari daripada salah faham, buruk sangka dan jugak marah tanpa usul periksa.. Kadang2 dah habis kita marah, jerit, maki barulah kita tau perkara yang sebenar.. nak tenangkan balik keadaan mungkin boleh tapi pastinya keadaan tidaklah lagi sama seperti dulu dek macam2 kata kemarahan dah kita hamburkan... huhu.
Kisahnya?
Macam ni. Cerita ni kawan sy yang bagi tau apa yang berlaku kat office dia. Adalah seorang staff ni baru masuk kerja, jadi biasalah semua kerja pasti ada yang kena minta tunjuk ajar dari senior2 atau supervisor dia. Kemudian, satu hari, adalah report yang dia kena siapkan untuk diberikan kepada syarikat pelanggan dan biasalah, itu ini situ sini..semua stress nak cepat..gedebak gedebuk. Siaplah report tu dan dihantar ke syarikat pelanggan dalam keadaan tergesa2. Entah macam mana diorang dapat complaint daripada pelanggan dan bila saja perkara ni sampai ke telinga supervisor staff yang baru masuk ni, terus dia maki pekerja tu depan orang ramai.... macam2lah yang dia cakap.
Dipendekkan cerita...periksa punya periksa, yang pelanggan tu complaint bukanlah pasal report tu tapi detail yang tak tepat tentang syarikat mereka yang mana bahagian tersebut telah di taip dan di print oleh supervisor itu sendiri...huhu. Emmm... sudahnya staff yang baru masuk tu resign 24 jam dan supervisor tu pulak yang kena brainwash dengan boss dia....
Huhuhuh kesian juga pekerja baru tu..tak pasal2 kena marah2 padahal bukan silap dia..
ReplyDeletekan kan kan...kadang2 sikap dan sifat ego ni susah nak kita kurangkan...
DeleteHadoi, kesian betul staff baru tu. Tak patut sungguh la
ReplyDeleteHahaha..tulah. sampai resign budak tu... memang tak patut
DeleteItu yang orang cakap, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya
Deletealahaiii kesian kat bdak baru tu.. dahlah tak bersalah, di marah2 pulak depan pekerja.. Jatuhlah airmuka dak kradibiliti dia...
ReplyDelete