JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, December 20, 2011

RINDU MASAKAN MAK...UHUKKS

One of my favourite dish - kupang
Tengahari ni blurrr pulak nak makan apa tapi bukan tengahari ni je, memang tiap2 tengahari blurr nak makan apa sebab dah jemu sangat tempat yang ada ni...rotate macam mana pun, jemu jugak. Sekali sekala nak jugak makan nasi dengan belacan ( dialog cerita Labu Labi )..... bila dah jemu macam ni, teringat pulak masakan2 mak kat kampung..uhukksss. Hairannya, walaupun kalau kita tgk beraneka lauk pauk yang terjual, tapi bila mak masak satu lauk je...kalah semua lauk pauk tu. Sedapnya lain macam. Cakap aje masak apa, pasti masakan mak jugak yg sedap. Tulah kan, sapa suruh gatal2 dok jauh daripada mak...kan dah susah nak dapat masak air tangan mak..tapi nak buat macam mana kan, periuk nasi dah di KL ( Masakan asam pedas dan sambal kupang mak memang power...tq mak)
Cakap pasal makan ni jugak, beberapa hari lepas sy ada buat entry pasal sy berjumpa sahabat lama sy semasa belajar di UiTM dulu..ingat tak perubahan 'besar' yang berlaku dalam hidup dia? Ahakksss...Dia adalah cerita pasal hidup dia perubahan2 yang berlaku...menarik jugak. Nak tahu? Jommmm...opsss next entry ye

4 comments:

  1. sy pun tgh menghitung hari nak balik rumah. xsabar bk mkn masakn emak. huhu.

    ReplyDelete
  2. Mama saya masak pun sedap. Ahaks... Tapi memang dah lumrah. Setiap anak akan cakap masakan ibu mereka yang paling sedap ;)

    ReplyDelete
  3. Itu sudah barang pasti. Kita semua kenal & rasa lauk mak dulu sebelum rasa lauk org lain sbb tu rasanya dah sebati. Anak KakCT pun kalau rindu sambal udang air tangan Kak CT mesti balik walau pun kat memana boleh dpt sambal udang kan.

    Air tangan mak...memang sedap.

    ReplyDelete
  4. noraim - awk menghitung hari, sy menghitung bulan.. uhukkss
    siti radz - apa masakan kegemaran awk ye?
    kak ct - Emmm pasti sedapkan masakan kak ct... bilalah boleh buat open table nak rasa masakan kak ct?

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails