JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Friday, June 3, 2016

HARGA BARANG DAH MULA NAIK DAH..

Ehsan Google.
Belum pun kita start berpuasa, harga barang dah mula naik..kecuali barang yang terkawal lah sebab yang tu memang dikawal harganya...ahaksss. Semalam bila sy singgah ke salah sebuah hypermarket, rata-rata sy lihat banyak harga-harga barangan sudah mula naik antara 10 sen ke 20 sen. Ada jugak yang sampai naik 40 sen terutamanya barang makanan seperti keropok2...yang ni memang selalu sy beli jadi bila harga naik tu memanglah sy tahu sangat...ahaksss
Kalau barang-barang untuk buat kuih-kuh raya tu sy tak pasti..Kena tanya pulak pada mereka2 yang selalu buat kuih sebab sy cuma buat kuih untuk makan je tapi untuk kuih2 Hariraya ni jaranglah..selalu tunjuk itu tunjuk ini je dah dapat kuih raya 2,3 balang.
Apa-apa pun di harap pihak penjual terutamanya di tempat yang menjadi tumpuan ramai seperti di hypermarket tidaklah menaikkan harga barangan terlalu tinggi semata-mata untuk mengaut keuntungan.. ni belum lagi bila barangan tersebut tiba2 tak ada stock. Memang selalu berlaku. Nanti pihak itu salahkan pembekal lah, nanti ada yang kata ada yang sorokkan barangan tersebutlah..tapi harga tetap dinaikkan... so siapa yang kena? Pengguna jugak...ahaksss 

4 comments:

  1. sekarang RM50 pun , sekejap je habis .... beza sangat dengan dulu ...

    ReplyDelete
  2. kalau baca entry pasal barang2 naik harga ni dah macam iklan. kejap2 naik. kejap2 naik. macam dah malas nak tengok duet gamaknya....ermmmm tapi tak boleh pulak kalu takde duet. kalu boleh beli guna daun....kayo kakCT

    Beraya di mana kali ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...Memang kaya kak CT sebab banyak pokok kat kebun.. boleh buat banglo dalam kebun..huhu
      Raya macam biasalah kak ct..balik JB. Lama bebenor tak singgah2 nak makan durian...haha

      Delete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails