JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Saturday, January 3, 2015

INTO THE TAUFAN...

Awal-awal tahun lagi dah terima macam2 whatsapp dan tweet pasal taufan yang akan melanda Malaysia... selagi dengar memang kecut perut, teringat sy bila pernah dulu menonton filem Into The Storm yang mengisahkan tentang saat2 penduduk satu kawasan menghadapi ribut taufan.. Memang mengerikan tapi kat situ memang dah selalu sangat berlaku taufan jadi langkah2 berjaga sudah pun di buat.. Bagaimana dengan Malaysia andakata benarlah taufan melanda? 
Walaupun paling last whatsapp yang sy terima Jabatan Meteorologi mengatakan semua perkara mengenai taufan yang akan melanda Malaysia adalah tidak benar, cuma angin kencang yang akan melanda perairan berdekatan Sabah dan Sarawak, tapi kejadian banjir yang melanda pantai timur khasnya perlu di ambil iktibar. Walaupun kita memang tahu banjir selalu berlaku tapi kali ini keadaan nya amat teruk dan kemusnahan melibat ratusan juta.. belum lagi kos untuk membangunkan dan membaik pulih...
Apa2 pun diharap segala urusan dipermudahkan dan saat inilah kita dapat lihat betapa ramai rakyat Malaysia datang membantu sesama kita dalam misi memberi bantuan kepada mangsa2 banjir.. Tabik hormat sy kepada mereka2 ini.
  

3 comments:

  1. Misaki harap dan berdoa sangat-sangat, semoga tahun ni Malaysia berada dalam keadaan baik dalam rahmat Allah.. aamiin..

    takut sangat kalau nak bayang.. taufan yg kena sebelum-sebelum ni kecik je.. cuba bayangkan taufan yg dekat luar negara tuh dekat kilat yang terlampau banyak sambar menyambar.. guruh yang sangat kuat.. serius takut... TT^TT

    tulah kan.. kesian dekat mangsa banjir TT^TT

    ReplyDelete
  2. Dengar bunyi angin bertiup kuat pun dh seram.lagi pulak taufan.. ohhh takuttt

    ReplyDelete
  3. hmmmm sekarang ni memang banyak kes menyebar khabar angin palsu..tapiiiiiiiii tak salah kalau kita mengambil langkah berjaga-jaga..kan3..^_^

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails