JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, September 15, 2014

SECUBIT KISAH BABAK 3 - SEMAKIN TERASA DEBARAN

Ini merupakan kesinambungan Secubit Kisah Babak 2 - Siapa Allyn dulu..... 
Beribu persoalan masih tidak terjawab, masih menjadi tanda tanya siapalah Allyn? Adakah mereka pernah bertemu? Tapi takkan lah Daniel boleh lupa... Mungkin jugak kawan sekampung dulu2 atau kawan masa sekolah rendah?
"Haaaa...mengelamunlah tu pasal Allyn...tak habis2." sapa Husin mengejutkan Daniel yang sedang terpaku walaupun sedang mengadap makanan tengahari di cafe.
"Entahlah..puas dah aku dok fikir tapi memang tak ingat langsung..." jawab Daniel pendek.
"Kau apa yang ingat. Nasib baik aku ni kau ingat..kalau tak aku tak tahulah..." Husin cuba berselorok sambil melihat sedikit senyuman di wajah Daniel...
"Haaaa..tu tu tu. Buah hati kau dah datang. Apa lagi.. pi lah tanya dia kenal kau ke tak? Kan elok daripada kau dok fikir sorang2 macam orang gila dah aku tengok" sambil muncung mulut Husin menunjuk2 ke arah Allyn yang sedang berjalan menuju ke cafe....
"Hisshh kau kesini..."
"Kau tak nak aku panggil kan..kita kan senior." Belum sempat Daniel melarang Husin.....
"Allyn!! Sini jap...ada hal." sambil melambai2 ke arah Allyn.
"Haaahhh...Abg berdua ni lagi? Nak apa pulak kali ni?" Tanya Allyn sambil melihat Daniel yang agak serba salah dengan ajakan Husin tadi.
"Ni haahhh abg kau nak tanya soalan cepumas... Haahhh Daniel tanyalah..dan dan tu jadi pemalu pulak" usik Husin. Tahu benar dia perangai malu Daniel.
"Ahhhh..ada apa bang? Allyn nak cepat ni.. lepas ni ada kelas" 
"Ye ye ke? Macam tu tak pelah lain kali lah kita sembang..." Husin seakan lega bila Allyn bergegas untuk ke kelas.
"Apalah punya slow kawan aku ni... Ni hah, Abg Daniel ni nak tahu Allyn pernah kenal dia tak dulu ke..pernah jumpa ke..pernah cakap ke...ada tak?" Husin terus aje mencelah melihat Daniel agak lambat...
"Pernah...." Jawab allyn pendek. Lalu terus meninggalkan Daniel terpaku dan Husin ternganga seketika.

3 comments:

  1. Cerita dari JSS ni selalu buat ani tertunggu-tunggu

    http://insan-kecil.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. jawapan spontan tu selalunya tidak bohong. kata lain benar.

    ReplyDelete
  3. kenapa la daniel xingat allyn.. hadoii

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails