JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Friday, July 18, 2014

PESAWAT MH17 TERHEMPAS

Antara serpihan MH17
Semalam jam 11.45mlm ada rakan whatsapp sy memberitahu tentang MH17 yang terhempas. Pada mulanya sy ingatkan ni semua gurauan, tapi kemudian datang lagi whatsapp dari rakan yang lain memberitahu perkara yang sama.. Tak boleh jadi ni. Terus sy buka tv dan menonton Nightline pukul 12mlm dan memang sah MH17 terhempas akibat terkena air missile yang dilancarkan oleh puak pemisah diantara Ukraine dan Rusia namun masing2 masih belum mengaku bertanggungjawab. Pesawat MH17 yang membawa 280 penumpang dan 15 anak kapal itu sedang dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.
Rasanya untuk berita lebih lanjut kita boleh saksikan di akhbar2 mahupun berita terkini di kaca tv, namun sebagai rakyat Malaysia sy rasa amat2 bersedih kerana kejadian ini menimpa kepada kita. Isu pesawat MH370 pun masih belum habis, timbul pulak kejadian sebegini. Semuga ada hikmahnya disebalik semua kejadian2 ini. Sama2lah kita mendoakan semua Malaysia tidak lagi ditimpa malapetaka...

9 comments:

  1. sy baru nak tido pastu dpt notification awani kt fon pastu terkejut gak.
    takziah dan al-fatihah kepada keluarga dan rakan yang terlibat dalam nahas tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah..sy pun terima whatsapp bertalu2 daripada group....memang menyedihkan.

      Delete
  2. assalamualaikum wbt.
    kakCT pun sama jugak.
    biasalah lepas berbuka, taraweh mesti landing...
    tengok movie kejap than movie tengok kakCT.
    tiba2 hubby soh bukak CNN & BBC sbb again MAS brought down.
    macam mimpi, memang tak percaya.
    Ya Rabb...Allahu...
    Al Fatihah.

    Wallahua'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al Fatihah...semoga mereka ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...

      Delete
  3. al-fatihah buat mangsa yg beragama islam.. harini byk tgk bendera dikibarkan separuh tiang. hurm.. semoga keluaga tabah

    p/s: suka lagu dlm blog. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 pun begitulah dan sama2lah kita berdoa agar tiada lagi keadaan2 seumpama ini berlaku kepada negara kita...

      Delete
  4. as salam

    tragedy after tragedy. sedih, geram, meradang semua bercampur baur...

    والله اعلم

    ReplyDelete
  5. takziah untuk keluarga yg menghadapi dugaan nih TT^TT
    sedih sangat..

    ReplyDelete
  6. Takde sape nak mengaku kalau dah buat salah. Yang selalu menjadi mangsa ialah Malaysia.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails