JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, May 26, 2014

SAAT IANYA BERAKHIR...

Kadangkala... saat suatu hubungan berakhir bukanlah bermakna dua orang berhenti daripada saling menyintai, mereka hanya berhenti daripada saling menyakiti...
Kadangkala cinta memerlukan pengorbanan, perlu untuk melepaskan seseorang biarpun sekuat mana cinta kita terhadapnya..pelik tapi memang banyak terjadi. Ada yang berkata cinta tidak semestinya bersama.. tertanya pulak, kalau tak bersama kenapa bercinta? Yang pastinya kita tidak tahu apa yang sebenarnya akan berlaku pada masa akan datang tetapi kita harus menempuh dan redha dengan segala yang bakal kita tempuhi...walau perpisahan sekalipun.
Dulu sy ada seorang kawan. Memang rapat sangat, jadi semua tentang dia tak ada yang menjadi rahsia kepada sy. Cuma sy je banyak berahsia...ahakss. Jadi semasa kami mula2 mendapat pekerjaan setelah kami tamat pengajian di UiTM, kawan sy ni bukan saja mendapat pekerjaan tapi mendapat seorang kawan perempuan jugak yang sama2 baru masuk kerja..dan pendek cerita mereka bercinta. Hampir 3 tahun bercinta, mereka merancang untuk berkahwin. Namun dalam saat2 terakhir apabila semua kad2 jemputan sudah dihantar, semua sanak saudara sudah tahu.. Kawan sy mendapat khabar yang tunangnya ( masa tulah) telah pergi keluar negara bersama teman barunya..khabarnya anak orang berada...atau lebih senang sy katakan anak kepada boss tempat diorang bekerja. Bayangkan macam mana keadaan kawan sy.. Dah macam orang gila sy tengok...2 tahun lamanya dia macam tu. Kalau orang datang kerumah keluarga dan nak melawat dia, pasti orang akan ingat dia ada penyakit mental sebab dia hanya duduk termenung aje... Macam mana dia sekarang? Dia masih membujang.. ..

4 comments:

  1. F I E Q A - Macam tulah... yang penting dia kembali macam dulu walaupun semacam serik nak bercinta..:-)

    ReplyDelete
  2. mmg sakit bila dikhianati~ hadehhh tetibe sedey plak~huhu

    ReplyDelete
  3. puteri aliya - Siapa tak sakit bila disakiti....nak2 kalau berkaitan dengan hati kan.. Jangan cedih2 ye...huhu

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails