JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Saturday, May 10, 2014

AKU YANG TERLUKA

Sedang sy meninjau jalan2 di sepanjang Pasar seni..terhenti saya apabila melihat sebuah kedai sedang menayangkan video clip " Aku yang terluka" nyanyian Repvblik... Bila melihat jalan cerita video clip tu, teringat sy kepada cerita kawan sy...beberapa tahun yang lepas.
Lebih kurang ceritanya.. kawan sy ni seorang usahawan, jadi seringlah dia outstation dan banyak menghabiskan masa di luar dan jarang berada di rumah .. tapi selalunya dia akan sentiasa membawa bersama anak dan isterinya jika harinya jatuh pada cuti sekolah atau mereka merancang untuk bercuti sekali. 
Sejak anaknya memasuki sekolah asrama penuh, maka mereka jarang keluar negeri bersama kecuali jika anak nya sedang bercuti...
Entah macam mana, pada suatu hari, kawan sy ada urusan perniagaan di Singapura dan telah pun sampai ke KLIA untuk menaiki penerbangan ke singapura bila dia tersedar dokumen2 yang sepatutnya dia bawa sekali tertinggal di rumahnya. Maka terpaksa lah dia batalkan penerbangannya dan balik ke rumah. Sampai nya dia di rumah, dia agak kehairanan kerana ada kereta rakan perniagaannya ( business partners) di depan rumahnya... Dalam perasaan tidak sedap hati dia membuka pintu rumah mendapati tidak ada sesiapa diruang tamu......dia pun dengan perasaan curiga dan gelisah melangkah ke bilik....
Pendekkan cerita, kawan sy berpisah dengan isterinya.. dan kini dia berada di JB dan menetap disana dan masih menjalankan perniagaannya namun bersama rakan perniagaan yang baru.


No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails