JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Wednesday, December 26, 2012

BERSANTAI DI TANJUNG EMAS, MUAR

Suasana malam di Tanjung Emas, Muar
Salah satu tempat untuk bersantai pada waktu malam di Muar adalah di Tanjung Emas. Memang tempat yang nyaman dengan sepoi2 angin malam, bersebelahan dengan sungai Muar serta keadaan keliling yang meriah dengan pokok2 ala i-city, dengan ramai keluarga serta anak2 diorang bermain dan pelbagai pertunjukkan2 yang diadakah termasuk kereta2 dihiasi dengan lampu2. Padangnya yang luas membolehkan budak2 bermain dan berlari2 kesana sini. Hujung tepi sungai pulak kita boleh nampak ramai yang memancing kerana air sungai sedang naik, tidak kurang jugak pasangan2 yang menikmati kesejukan dan keindahan lampu2 bandar Muar yang boleh dilihat daripada Tanjung Emas ini. Kalau berjalan dan bersantai tanpa makan tak sedap jugak kan, so kat sini apa yang sy nampak ada beberapa gerai makanan terutamanya di hujung Tanjung dipanggil Marina Bay kot...kalau tak salah sy, kurang ingat dan jugak beberapa gerai lain yang menjual mee siput, rojak petis, mee bandung dan lain lain. Memang menyelerakan.. Hahaha dah macam promoter pelancungan pulak rasanya...Just nak share apasalahnya kan..kan kan. 
Monyet2 di Tg Ketapang
Salah satu lagi yang sy sempat bersantai adalah di Tanjung Ketapang. Macam pernah dengan nama ni, rasanya dalam cerita P Ramlee "Enam Jahanam" iaitu nama salah sorang penjahat. Tanjung Ketapang ni bersebelahan dengan Tanjung Emas tapi keistimewaan dia ialah ada monyet2 yang menghiburkan disini.. ahaksss. Makin tahun makin banyak monyet2 ni dan ada yang ok dan ada yang liar sikit, tapi kalau anda nak jadi famous dan dikelilingi peminat, letaklah apa saja makanan ditangan anda, monyet2 ni pasti akan datang.. Semua dah biasa malah air tin bergas tu pun they all pandai bukak dan togok... Tapi ada arahan daripada Majlis untuk tidak memberikan makanan kepada monyet2 ini...so sy rasa kalau bagi makanan yang biasa macam kacang dan pisang tu masih ok kot sebab masih ramai yg bagi makanan...Banyak aksi lucu yg dapat anda lihat..Masa sy pergi tu, siap ada monyet duduk atas kereta selamba je biarpun kereta tu dah berjalan jauh....

1 comment:

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails