JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Friday, August 3, 2012

ME'MAGAR' RUMAH

Pernahkah anda me'magar' rumah anda? Maksud sy bukan pagar kayu atau batu tu, tapi pagar yang tak nampak, kebiasaanya adalah untuk mengelak rumah kita mahupun diri kita sendiri daripada perkara2 yang tidak diingini. Waktu mula2 sy berpindah dulu, tak sampai 2,3 bulan, rumah sy sudahpun di masuki pencuri...jadi oleh sebab itu, sy pun berhasrat untuk me'magar' rumah sy walaupun sy pernah membuatnya sendiri tapi kali ni sy terasa untuk meminta bantuan daripada orang yang lebih pakar dan tahu....
Jadi, beberapa hari sebelum puasa dulu, adalah sy meminta pertolongan beberapa orang ustaz dan kawan2nya untuk memagar rumah sy. Diorang datang dalam pukul 10 malam...belum pun diorang ni menjejak kaki ke rumah sy, seorang ustaz dah cakap rumah sy ni dah pernah orang masuk..walaupun sebelum ni sy tak pernah cakap pasal rumah sy kena masuk pencuri. Kemudian dia tambah lagi, rumah sekeliling dah ada 'benda' yang jaga... Memang benar sebab kawasan tempat sy tu baru, jadi selain rumah sy, ramai jugak rumah jiran2 sy yang dah kena masuk pencuri.. Pendek cerita, malam tu banyak cerita dan pengalaman yang sy dapat bukan setakat me'magar' rumah aje..  

2 comments:

  1. hhhmmmm....
    pengalaman menarik.

    susah tak nak buat? malam je ke?

    ReplyDelete
  2. rumah mak saye kat kampung, dua kali pencuri masuk.

    dill.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails