JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Wednesday, August 1, 2012

KEMANAKAH HILANGNYA MOOD RAYA?

Diam tak diam dah pun lebih kurang 11 hari berpuasa. Terasa kejap pulak puasa tahun ini tapi dalam masa yang sama, tak jugak terasa mood raya seperti tahun2 lepas, lebih kepada mood nak cuti je....mungkin perubahan arus zaman mempengaruhi. Bila bebanan kerja mula menimbun, bila masalah-masalah menjadi agenda kehidupan seharian, bila kita mula mengejar masa ke sana dan kesini, maka mood raya pun menjadi lesu tidak seperti waktu dulu2 atau mungkin zaman persekolahan. Cakap saja raya, seronok nya lain macam...pelbagai agenda dan bermain di kepala kita, macam2 perancangan dibuat, nak itulah, nak inilah. 
Petang ni sy terfikir nak berbuka ala kadar je. Tukar sedikit selera kalau asyik ke Bazaar Ramadhan je, sy berbuka di Pak Li kopitiam. Sy order nasi goreng kampung dan jgk segelas air limau asam boi....

3 comments:

  1. hehehe..takpe ank bulan syawal pon lom nmpak lagi nanti dtg le mood raya tu.

    ReplyDelete
  2. sama laa....teringat zaman sekolah dulu...time raya lee paling ditunggu2..but now hhhhh wp raya raya da ada yg pasang..tp mood still kelaut lagi heheheheh..selamat berpuasa!!!

    ReplyDelete
  3. sedap pulak nampak nasi goreng kampung tu.... feveret saya :)

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails