JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, March 26, 2012

ADAKAH PELUANG KEDUA?


Saat2 romantis dlm My Girl Amnesia
Semalam dalam dok belek2 cerita kat Astro, sy terlekat kat sebuah cerita Filipina berjudul 'My Amnesia Girl' yang mengisahkan tentang bagaimana seorang pemuda handsome lakunan John Llyod Cruz ..ahaksss yang tiba2 menghilangkan diri atas sesuatu sebab yang tak dapat dielakkan pada hari perkahwinannya dengan seorang gadis yang cun lakunan Toni Gonzaga..ahaksss. Kemudian dia terasa menyesal dan ingin meminta maaf serta cuba untuk menebus balik kesilapannya tetapi hampa apabila perempuan itu mengalami 'kemalangan' dan tidak ingat apa2 termasuk siapa lelaki itu menyebabkan lelaki itu berusaha keras untuk mengembalikan ingatan dengan mengingatkan semua detik2 indah mereka berdua termasuk bagaimana mereka mula2 berjumpa...cukup sayu dan romantik ada jugak komedi2nya...Tergelak sy bila melihat lelaki itu sanggup buat apa saja turun naik lif beberapa kali, ada jugak sy meleleh bila lelaki itu menceritakan saat2 bagaimana mereka bertemu pada penghujung cerita itu.. Dipenghujung cerita, apa bila mereka mula menyedari akan cinta masing2 dan ingin bertemu disuatu tempat, tiba2 lelaki itu mengalami kemalangan dan dia pulak hilang ingatan dan sadisnya, kini giliran perempuan itu pulak untuk mengembalikan ingatan lelaki itu.. .. Teringat jugak sy pada sebuah cerita Inggeris yang bertajuk 50 first dates lakunan Adam Sandler dan Dew Berrymore jugak mengisahkan tentang kekasihnya mengalami amnesia tetapi tu lagi teruk kerana dia akan lupa tiap2 hari bila dia bangun pagi..ahakssss.
Terfikir sy dalam dunia realiti. Adakah peluang ke dua untuk kita? Kita ketepikan soal2 yang lain...kita cakap pasal bab percintaan je...Adakah kita akan memberikan peluang ke dua kepada orang yang pernah mengecewakan kita suatu ketika dulu? Dapatkah kita membuka pintu hati kita kepada orang lain setelah kita dikecewakan sebegitu rupa? Atau....dapatkah kita melupakan cinta pertama kita walaupun dia pernah mengecewakan kita?.........argghhhh.

4 comments:

  1. Takkan sama perasaan yg hadir untuk kali ke dua... Percaya lah...

    ReplyDelete
  2. mcm best jeee .. astro bella eh ??

    ReplyDelete
  3. siti radz - sudah pastinya...emmm mesti dah pernah mengalami.. ahaksss

    supergirl - rasanya di saluran warna 131...kalau sempat tgk, mmg menarik dan tertarik

    ReplyDelete
  4. Kalau lom kawen....hai hai bye bye. Kalau dah kawen...tambah beranak pinak mcm anak tangga...kenalah reconsider....ttp kalau selalu beno buat mcm gitu....hempok aje....

    Wah....sudah salah guna kepakaran seni mempertahankan diri nampak gayanya.

    Solat Istiharah mohon petunjuk Allah ye adik2 semua.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails