Saturday, April 26, 2014

KATA ORANG CINTA TIDAK SELALU INDAH..

Pasti banyak kata2 yang selalu kita dengar tentang cinta... Bila saja kita dilanda cinta, semua pasti nampak ceria dan bersinar.. apa saja indah..apa saja bahagia, tanpa kita sedar itu semua merupakan permulaan untuk kita menempuh satu lagi alam baru yang pasti akan menjanjikan pelbagai dugaan dan saat2 pahit manis...
Kata orang cinta tidak selalu indah..tidak seperti uang kita bayangkan dan harapkan.. Betul ke? 
Pernah satu ketika dulu, sy punya seorang kawan yang sangat pendiam..kami sama2 belajar di UITM Shah Alam. Sifat pendiam nya terbawa2 sehingga ke alam pekerjaan... namun semuanya berubah apabila dia mula bertemu cinta hatinya. Sifatnya daripada pendiam mula berubah menjadi  mudah mesra dan peramah..kadangkala lebih banyak cakap daripada kawan2 nya termasuk sy ..ahakksss. 
Namun percintaan mereka hanya bertahan selama 3 tahun apabila kekasihnya meninggalkan dia.. tanpa alasan. Dan ini semua memberi impak yang mendalam kepada kawan sy sehingga dia menjadi lebih pendiam daripada dulu... Puas jugak kami kawan2nya cuba untuk menghiburkan hatinya tetapi hampa... Akhirnya kerana terlalu kecewa, kawan sy ini telah membawa diri ke US... dan kami terputus hubungan. Cinta tidak selalu indah....kan?

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails