Thursday, April 24, 2014

HANYA PADAMU KU BERSERAH....

Kehidupan di dunia ini hanyalah sementara... namun dalam hidup yang sementara ini lah terdapat pelbagai dugaan dan rintangan yang kadangkala menguji seluruh kesabaran yang kita ada... Jika yg tidak mampu, pasti akan jatuh jugak..bagi yang dapat bertahan akan terus menghadapinya dengan tabah. Anda berada di situasi yang mana? Takat mana kekuatan yang kita ada sebagai manusia yang penuh kedaifan mampu bertahan dengan setiap ujian dan masalah yang melanda?
Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya... tapi bukan semua dari kita mampu untuk mencari jalan penyelesaian dan kadangkala jalan itu ada di depan mata pun kita tidak terfikir akan nya. Itulah lumrah manusia... Kadangkala di atas, kadangkala di bawah.
Realitinya, semua pernah merasa.... orang senang pun pernah merasa kesusahan. 
Sy selalu percaya kepada kata2 seperti " People always fail to plan, but never plan to fail". Manusa selalunya gagal untuk merancang tapi tidak pernah merancang untuk gagal.... Biar gagal berkali2 jangan gagal sekali terus tersungkur...Sy percaya setiap kejadian ada hikmahnya. Sy percaya Tuhan itu Maha Adil dan akan membantu umatNya yang dalam kesusahan.......... 

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails