JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, May 6, 2013

BUNGA ROS JEPUN SUDAH BERBUNGA

Kita lupakan pasal pilihanraya...walaupun ada unsur2 yang tidak sihat melibatkan isu2 perkauman mula menular membuatkan sy tertanya seketika, kenapa perlu  mengaitkan isu2 perkauman dan agama sedangkan perpaduan rakyat Malaysia sudah cukup harmoni? Kerajaan harus membuat sesuatu agar perkara2 yang melibatkan perkauman tidak menjadi lebih serius...
So berbalik kepada tajuk entry sy, dulu sy ada menceritakan tentang sy mula menyemai beberapa jenis warna bunga ros jepun yang sy tanam dalam pasu dan akhirnya bunga2 ros jepun itu sudah pun berbunga dan lebih cantik lagi bila bunganya keluar dengan pelbagai warna...seingat sy, sy menanam 7 atau 8 jenis warna dan setakat ini baru keluar 5 warna....so harap2 akan datang warna2 lain akan timbul. Antara warna2 yang sy semai adalah putih, pink, kuning, oren, merah, purple, gabungan putih dan pink dan kuning cerah...

4 comments:

  1. kalau nak warna tambahan, guna cat yang spray tu pun boleh.

    ReplyDelete
  2. Hahaha..patutpun durian kat kebun kat ct skrg dah macam2 jenis dan warna..

    ReplyDelete
  3. Hai, nak tanya ada tak jual keratan bunga ni? Nak tanam tp susah nak dpt di tempat sy. Emel pondok75@yahoo.com. thank u

    ReplyDelete
  4. vbeauty - Kalau jual tu sy tak pastilah sbb pokok ni senang ditanam, tapi kalau u tinggal sekitar Shah Alam, sy boleh je bagi keratan pokok ni untuk disemai..

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails