JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Wednesday, December 19, 2012

KEMANA SIFAT KASIH SAYANG

Semalam waktu dok makan2 tengahari kat sebuah restoran, duduklah sepasang couple kat sebelah meja sy. Tengah sy menikmati makanan yang cukup2 tak menyelerakan tu..ahakss sebab lauk dia memang kureng sikit rasanya hari ni, tiba2 sy terdengar couple tu bercerita pasal penderaan anak sana sini.. Pasal cerita yang heboh di perkatakan baru2 ni..Minta maaf, diorang dok sebelah dan cakap pun terkuat sikit maka sy pun terdengar...Lebih kurang perbualan diorang macam nilah....
"You agak2 kalau kita ada anak nanti you akan buat macam tu ke kat anak kita?" tanya siperempuan.
"Takkanlah I nak buat macam tu..kan anak kita." jawab si lelaki.
"Yelah...yang kes dera tu dan kes dulu2 pun anak sendiri jugak" jelas perempuan tu lagi.
"Tak delah. Kalau I nak dera, baik I dera you je....(opsssss)" lawak si lelaki tu sambil perempuan tu memandang sy tersipu2....opssssss
"You tu kan kadang2 baran jugak, jadi takut jugak I kalau you jadi macam tu..." perempuan tu menjeling sambil meminum saki baki orange juicenya...
Emmm...Kadang-kadang susah nak kita taksirkan kenapa berlaku penderaan walaupun ianya dilakukan terhadap anak kita sendiri. Kemana rasa belas kasihan dan sifat kasih sayang kita sebagai manusia. 

1 comment:

  1. betul tu... mendekatkan diri kepada agama membuatkan kita lebih tenang.....

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails