JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Wednesday, September 19, 2018

LUKA SEMALAM..CERITA LAMA

Ada luka yang boleh dirawat, ada yang tidak. Ada yang mengambil masa pendek dan ada yang panjang. Ada luka yang nampak dan ada yang tidak.... 
Dulu pernah satu ketika saya terluka. Luka di hati. Dalam sangat hirisannya sehingga ke hari ni masih belum dapat sembuh. Entah kenapa susah sangat untuk saya melupakan kisah lama walaupun sudah perkara itu sudah lama berlalu tapi se akan baru semalam semuanya berakhir. Semuanya berakhir hanya...
"Semalam you pergi mana? Kenapa bila I call you tak angkat?"perbualan petang itu. Saya masih ingat dengan cuaca mendung semendung keadaan kami.
"Kenapa? You ingat I ada buat apa-apa ke?" Nur pula memecah kesepian petang sambil memalingkan muka dia dari saya.
"Bukan...setidak-tidaknya jawablah whatsapp I. Bagi tau you kat mana.." Saya tahu dalam keadaan masa tu seorang harus berlembut dan meredakan keadaan.
"You ada nampak tanda I baca kat whatsapp tu? Tak ada kan.." Jawab Nur. Tak perasan pulak aku samada dia baca atau tidak whatsapp tu...
"Kalau you tak baca whatsapp, kan I ada sms...mesti you dapat kan message tu?"
"Eeeiiii...kenapa you ni? I nak pergi mana...I nak duduk mana.. I nak tidur kat mana kenapa you nak ambil tahu?" suara Nur semakin tinggi...mendung mula bertukar cerah secara tiba-tiba...
Saya pun mula resah.. Cuba mencari cara bagaimana untuk meredakan keadaan. Teringat dalam cerita drama-drama kat tv, selalu cara mudah nak pujuk kena nyanyi....lalu saya pun cubalah nyanyi sebuah lagu dengan harapan dia pasti suka dan mula sejuk......
"Ehemmmmmm......
"Semalam bobo dimana
bobo sama siapa
ngapain aja
Tadi malam bobo dimana......"

Taksempat saya menghabislan lagu itu, Nur terus berlari tanpa menoleh sehinggalah ke hari ini.


No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails