Thursday, June 23, 2016

MALAM YANG DINANTI2KAN...

Diam tak diam kita sudah pun sampai ke hari 18 berpuasa. Terasa singkat pulak... sudah semakin hampir ke suku terakhir bulan Ramadhan yang mana pasti ramai antara kita yang tak sabar untuk mendapat ganjaran2 dan keberkatan apalagi bila ianya dikatkan dengan malam Lailatul Qadar.
Apalagi perkara ini telah dinyatakan di dalam firman Allah yang bermaksud: "Sesungguhnya Kami telah menurunkan (al-Quran) itu pada malam al-Qadar. Apakah cara yang membolehkan engkau mengetahui kebesaran lailatul qadar itu? Lailatul qadar ialah malam yang paling baik berbanding 1,000 bulan. Pada malam itu, para malaikat dan Jibrail turun dengan izin Tuhan mereka membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun berikutnya). Sejahteralah malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar" (surah al-Qadr, ayat 1-5).
Teringat sy masa belajar dulu2 di sekolah asrama... masa tu semua berlumba2 sembahyang terawikh. Memang menyeronokkan... Emmmm terkenang terkenang. Anyway, untuk semua pembaca Jomsantaisekejap, semuga anda semua mendapat keberkatan dan ganjaran di bulan yang mulia ini. Aamin. 

2 comments:

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails