JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, June 13, 2016

LAGU RAYA PALING DIMINATI

Rasa-rasanya kejap lagi mulalah berkumandang lagu2 raya kat corong2 radio... Tapi bagi sy lah, lagu2 yang lama2 masih lagi sedap didengar dan terasa sangat rasa rayanya bila didengar terutama macam lagu "Dendang Perantau" nyanyian Tan Sri P Ramlee dan jugak "Balik Kampung" nyanyian Datuk Sudirman Hj Arshad... Bila dengar je mulalah feeling sekejap.
Teringat zaman sekolah asrama dulu, bila time puasa..bila terdengar lagu "Dendang Perantau" mulalah mata ni berair2 sebab terkenangkan mak ayah kat kampung... Bila dekat2 nak cuti raya, terdengar pulak lagu "Balik Kampung"..hilang terus sedih2 dulu tu..punya happy nak balik kampung beraya... Itulah kesannya lagu2 raya setiap kali datangnya musim raya ni. So, apa lagu raya favourite you all....?
Apa-apa pun, puasa baru hari ke 8, masih panjang namun jika kita tidak mengambil segala ganjaran2 yang ada pada bulan Ramadhan ni pun tak guna jugak... Semuga rakan bloggers semua sentiasa mendapat keberkatan dan ganjaran yang berlipat kali ganda di bulan puasa ini... santai selalu.

6 comments:

  1. lagu balik kampung pling suka dengar hehelagu raya lain pun suka tapi tak tau tajuk haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kan... nak nak bila otw balik kampung..lagi seronok nyanyi lagu tu..haha

      Delete
  2. Mrs. A suka kebanyakkan lagu-lagu raya yang lama, evergreen.
    Antaranya: Menjelang Hari Raya - DJ Dave, Selamat Hari Raya - Fazidah Joned ada banyak lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Kan Kan... memang evergreen. Kalau dengar je lagu diorang terasa semangat raya tu..ahaksss

      Delete
  3. banyak lagu lama2 yang lebih feeling2 ni.. lagi kalau duduk jauh dari keluarga..sayuu jeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...tang jauh tu yang terasa sangat bila dengar lagu raya..nak2 lagu yang sedih2..huhu

      Delete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails