JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Wednesday, March 23, 2016

PANAS OH PANAS

Dalam beberapa minggu ni tahap kepanasan memang betul2 panas... gelombang panas el nino memang membuatkan kadang2 kala kita menjadi pening, dihidrat dan sesak nafas. Memang patutlah disarankan kita untuk membanyakkan minum air dan kurangkan aktiviti luaran terutama semasa panas sedang memuncak... Tapi panas ni bukan saja waktu siang, kadangkala sampai ke malam pun boleh terasa panasnya. Nak mandi air panas, mandilah waktu tengahari..tak payah pakai heater... ahaksss. 
Rasanya air dalam peti sejuk selalu jarang habis..sekarang ni bukan setakat habis tapi bertambah lagi beberapa bekas air. Emm baru bahang panas el nino yang mencapai suhu ke tahap 38-39 darjah celcius... belum lagi di alam 'sana' nanti bila matahari berada tepat di atas kepala.. bayangkanlah.. jadi perbanyakkan lah amalan ye.
Apa2 pun, sama-sama lah kita semua menjaga kesihatan diri mental dan fizikal dalam menghadapi apa saja dugaan yang mendatang...kan kan kan.

1 comment:

  1. betul tu, smlm kononnya nak mandi tgah malam sbb sejuk.. tp bila nak mandi tu, airnya pun mcm suam2 ja.. huhu

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails