JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Saturday, August 8, 2015

RESEPI TELUR MASAK KICAP ALA SANTAI - RETRO

Ehsan Google
Semalam rasa malas yang amat sangat nak makan apalagi nak masak, jadi lauk paling senang nak masak adalah telur..ahaksss. mula-mulanya nak makan maggi...tapi rasa macam nak makan nasi, so paling senang sy masaklah telur masak kicap. Resepi paling mudah selain daripada masak air dan goreng telur.. ahaksss.
Jadi bahan2nya adalah:
2 biji telur yang telah digoreng ( mata lembu )
2 biji bawang merah ditumbuk
2 biji bawang putih ditumbuk
1 biji lada dihiris panjang.
1 ikat daun pandan
1 batang serai
Sedikit air di campur dengan sesudu kecil tepung gandum. Garam secukup rasa.
Caranya cukup mudah. Panaskan kuali, masuk minyak sedikit dan tumis semua bahan sekali sampai naik bau. Kemudian masukkan air dan garam secukup rasa dan akhirnya masukkan telur. Walaaaaaa...siap untuk di makan.

8 comments:

  1. Simple tap menyelerakan..inilah dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..kan kan kan. Paling senang dan sedap...

      Delete
  2. Kalau sayalah gaya orang bujang mcm sy, lg simple.. hihi

    Hiris2 je bawang putih, merah n lada tu je

    Masukkan dlam kualiti bahan ni

    N then letak telur mata ni dan letak kicap.. dah jadi.. hihi

    Ni gaya org terlebih malas masaklah.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh...sedap jugak tu.. telur ni kira apa saja resepi boleh masuk... nanti boleh cuba jugak tu..

      Delete
    2. Kalau ayam goreng kicap pun saya buat mcmni resepi simple sy tu lah.. hahaha.. tgklah betapa malasnya sy.. simplex sesangat.. :P

      Delete
    3. Ooooo kira lagi senang..satu resepi tapi bahan utamanya lain2... bagus tu..

      Delete
  3. Aah,.. ikan goreng pun masak mcmni jgak.. pakai kicap kipaa udang je..

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails