JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, June 8, 2015

RAMADHAN SEMAKIN DEKAT

Minggu depan bermulalah bulan puasa atau bulan Ramadhan yang mulia... kejap je kan. Kebiasaannya bagi mereka yang ketara... minggu pertama tu terasa lah sangat, nak2 budak2 yang baru nak belajar berpuasa atau orang dewasa yang susah nak puasa..ahaksss. Bagi mereka yang dah biasa buat puasa sunat pasti tidak mendatangkan apa2 masalah... 
Apa2 pun yang paling penting disamping kita memenuhi tuntutan agama untuk berpuasa sebulan di bulan Ramadhan, perlu jugak kita isi kan sebanyak mungkin kerana bulan Ramadhan inilah penuh dengan pelbagai ganjaran2 yang di janjikan Allah disamping membuat amal jariah dan lain2 lagi. Terlalu banyak menafaatnya.... 
Disamping kita mengawal nafsu tidak kira dari apa segi deria, juga mengawal nafsu berbelanja dan boros dalam membeli makanan berbuka puasa mahupun ketika menyambut Hariraya nanti.. opsss cepat nya pulak ... 

7 comments:

  1. Seronoknya nak berpuasa ramadhan..meriahnya lain macam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul betul... memang lain meriahnya...bukan setakat berpuasa aje...

      Delete
  2. oitt..nanti2 laaa mention raya tu puasa belum lagi hahaha..tak sabarnya dia!..anyway puasa dah dekat ni..Sha ganti tak habis lagi ni..wahahahaha..oppss ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha... baik cepat habiskan.. orang ajak puasa sama2 tak nak..ahaksss

      Delete
    2. uittt bila lak dia ajak kita posa sama-sama..haha..

      Delete
  3. Huhuhiiiiiiiiiiiiiiiiii tak sabar lak rasanya T_T

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails