Monday, May 25, 2015

ULASAN MOVIE - JUPITER ASCENDING

Dah lama betul sy tak sempat nak menonton wayang apalagi DVD... maknanya entry pasal cerita2 filem pun tak adalah..ahaksss. Tapi minggu lepas sebab kat tv tak ada cerita yang menarik, maka sempatlah sy melihat satu cerita Jupiter Ascending lakunan mantap Channing Tatum dan Mila Kunis. Walaupun pada awalnya ceritanya agak susah nak kita faham sebab banyak scene cakap bercakap menyebabkan kita kena fokus apa yang diorang cakap barulah kita tahu apa cerita ni sebenarnya.. :-) 
Cerita ni secara ringkasnya mengisahkan tentang seorang gadis bernama Jupiter Jones yang bekerja sebagai cleaner, tetapi secara tidak sedar dia adalah merupakan calun ratu bagi memerintah planet2 dan bumi pada masa akan datang. Namun ada pihak2 musuh daripada planet lain yang mengetahui perkara tersebut berniat ingin menghapuskan Jupiter daripada memerintah. Dalam keadaan begitu, seorang pejuang yang bernama Caine ( Channing Tatum ) telah di beri tugas untuk menjaga keselamatan Jupiter sehingga ke upacara Jupiter menjadi ratu...
Cerita boleh tahan..apalagi berkait dengan cerita science fiction. Ada adegan action yang mendebarkan dan diselit2 sedikit adegan cinta Jupiter dengan Caine yang berlainan darjat kerana Jupiter bakal menjadi ratu manakala Caine hanya pejuang biasa.

4 comments:

  1. baru je beberapa hari lepas tebgok cerita ni,. memang puas hati sangat

    ReplyDelete
  2. ye ke? puas hati kan kan kan... banyak action dan thriller..huhu

    ReplyDelete
  3. Ala tak sempat masuk panggung pun.. Tapi kwn2 yg dah pernah tengok pun ckp citer nie best.. mmg puas hati katanya..

    ReplyDelete
  4. cerita ni memang menarik

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails