JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, May 18, 2015

KATA ORANG...SEPI ITU INDAH

Sepi itu indah... Sy ambil ungkapan dari seorang kenalan fb sy antaranya berbunyi....
Bila dia memilih untuk tidak lagi peduli,
aku terpaksa memilih untuk tidak lagi mencari,
sepi itu indah...tetap indah.
buat selamanya..........
Kadang2 tu bila dalam keadaan sepi lah kita akan merasa tenang, tapi kadang2 dalam keadaan sepi juga lah seribu kenangan yang mengusik jiwa akan datang mengembalikan nostalgia lama menyebabkan kita terusik kembali dengan kisah suka duka lama...
Mungkin kita mampu untuk melupakan kisah2 lama tapi parutnya tetap ada biar sejauh mana pun kita pergi, selama mana pun kita menghindari. Namun biar apa pun kesannya, semua itu akan menjadi titik tolak untuk kita meneruskan kehidupan yang mendatang yang masih lagi menjadi tanda tanya, namun jika kita dapat mengatasi apa yang telah kita lalui, pasti ada sudut yang cerah yang akan menanti....
........... orang katalah.

13 comments:

  1. jadikan malam itu lebih indah...
    jadikan siang itu lebih tenang...

    biarkan bunga mewangi sampai syurga...
    itulah cintaNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghhh sekali dia keluar syair dahhh... Sekali otai keluar memang terkedu lidah nak kata apa2... huhu.

      Delete
  2. jiwang sungguh..orang kata kalau nak move on kena lupakan yang past..orang kata laa..hihi ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...orang kata ehhh buka dia kata..pandai pandai tiru cakap orang... orang kata tu macam dah ada pengalaman ekkkkk...

      Delete
  3. Sepi itu indah ~
    Betul, saya setuju :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepi itu indah...sy pun setuju..ahaksss... kan kan kan

      Delete
  4. Sepi itu indah bila kita tengah serabut... hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai Cik C kita ni...mesti dah pakar dalam mengatasi masalah serabut... hehee

      Delete
  5. Bila dia memilih untuk tidak lagi peduli,
    aku terpaksa memilih untuk tidak lagi mencari,

    ReplyDelete
    Replies
    1. emmm lain macam pulak bila kita dengar awk tulis macam tu..ahaksss.
      ada pengalaman ehhh...

      Delete
  6. ada kala kita perlu masa untuk diri sendiri..merenung masa lampau...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul betul... tiada masa lalu, tiada masa sekarang...

      Delete
  7. Andai rasa diri tak lagi dihargai, utk apa terus menanti. Angkat kaki melangkah pergi. Mungkin di hadapan sana ada lagi yang lebih baik dan sebetulnya milik kita... Huhuu sepi itu mmg indah tapi kalau hari2 sepi mmg bosanlah hidup :)

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails