Tuesday, March 31, 2015

SAKITNYA TUH DISINI.. SEMPENA GST

Kelakar jugak bila sana sini lagu "Sakitnya Tuh Disini" sentiasa berkumandang dengan parodi nya sekali samada berkait dengan lagu tu sendiri atau dengan isu semasa seperti GST.. ahaksss. Walau apa pun, tepuk dada tanya selera lah kan. Yang penting bagi kita pengguna kenalah sentiasa mengamalkan langkah berjimat cermat. Sejauh mana GST ni memberi kesan kepada kehidupan dan ekonomi pengguna2 seperti kita, tunggu dan lihat.
Semalam sempat sy pergi ke Giant untuk membeli sedikit barang tetapi kali ini nampak tak berapa ramai orang seperti hari minggu.. Mungkin Giant ada buat promosi "Harga tetap selama 3 bulan".. tu yang walau sistem GST dah berjalan masih boleh beli barang kat sana... ahaksss.. Kalau tak salah fahaman sy lah. Satu lagi tempat yang sy survey menjual harga dengan harga asal adalah di kedai DIY yang menjual peralatan rumah (household items). Segala GST diorang akan tanggung jadi semua harga barangan tidak berubah. Kalau lebih banyak syarikat yang menjual barangan tanpa mengenakan GST kan bagus.. ahaksss. Anggaplah sebagai pelaburan akan datang... bila harga barangan murah, pasti pembeli akan datang lagi untuk membeli.... 

7 comments:

  1. Replies
    1. Yup... barangan DIY ikut harga asal sebab GST diorang yang tanggung.. kelas gitu.

      Delete
  2. kan biar takde GST and nanti pepandai laa dorang claim kat government

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul betul... syarikat bolehlah claim kat gov.. kita pengguna?

      Delete
  3. Gst.. Ada kebaikan dan ada keburukan dalam GST..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Tepuk dada tanya seleralah.. Mana yang baik kita jadikan teladan...

      Delete
  4. GST mungkin ada kebaikan dan ada juga keburukannya... tapi apapun utk setakat nie, disebabkan GST, banyak benda yang terjejas. Stresss!

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails