JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Friday, March 20, 2015

BERMULALAH LANGKAH BERJIMAT..

Sekarang ni isu paling hangat yang tengah diperkatakan sudah pastinya adalah berkenaan dengan GST. Sana sini semua berbincang, mengeluh, risau, marah dan ada jugak yang menyokong dengan GST. Dan nampaknya semua barangan sudah pun dalam persiapan dengan harga yang baru.. pastinya lebih mahal, malah kadar tambang pengangkutan, harga ubatan... malah transaksi2 perbankan jugak dikena kan GST... tidak kiralah berkait secara langsung mahupun tidak
Kita lupakan dulu pasal syarikat2 samada yang berdaftar atau tidak dengan GST.
Yang banyak menerima kesan mahupun tempias akibat daripada GST adalah pengguna2 apabila terpaksa membayar lebih akibat daripada kenaikan harga2 barang. Malah kadar sewa rumah jugak meningkat hinggakan rumah pangsa kos murah kalau dulu boleh dapat disewa daripada 700.00 dan kebawah tapi kini ada yang mencecah 950.00 dengan alasan GST.. itu belum lagi rumah kos sederhana atau tinggi. Kalau menyewa dah mahal, apalagi nak beli rumah sendiri. Kesianlah pada pasangan2 muda..huhu
So, apa lagi yang boleh kita buat selain daripada terpaksa berjimat cermat..kan. Itupun setakat mana boleh kita berjimat sebab nak tak nak kena jugak beli barang2...ahaksss.

10 comments:

  1. Kan. Nak x nak terpaksa nohhh hehe. Berjimat lah kita 😭

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah...emmm agak2 berapa banyak boleh kita jimat ekk?

      Delete
  2. Replies
    1. Marilah mari...tapi agak2 penuh ke tabung tu..kira hujung bulan keluar balik..ahaksss

      Delete
  3. memang beban rakyat lg berat.. apa boleh buat.

    ReplyDelete
  4. kena berfikir banyak kali nak beli barang lepasni..huuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena beli masa tengah buat jualan tanpa gst..haha.. ada ke?

      Delete
  5. kena elakkan beli brgn yg x perlu. dan mungkin boleh tukar cara pemakanan, limitkan ingredients yg mahal :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emm satu cara jugak tu... tanam sayuran kalau ada tanah .. kan

      Delete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails