JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, March 10, 2015

ADA KE PATUT?

Pernahkah opsss mungkin tak sesuai kalau tanya pernah kah... Selalu kita akan lihat tidak kiralah samada di kawasan highway ke, taman2 perumahan ke mahupun jalan2 di kampung dan bandar. ada pemandu mahupun penumpangnya yang akan 'terbuang' kertas tisu ke, plasik ke, plastik gula-gula ke dari cermin kereta. Kadang2 ada jugak tin2 minuman bila dah minum di lempar ke jalan2... Kadang2 sakit jugak mata memandang. Nak marah pun yang membuang tu bukan budak2, kadang2 ada yang buat muka selamba je... tengok muka dia kita dah nampak dah apa yang tertera di atas kepala dia .... ..." Ada aku kesah?"
So tengahari tadi.. masa nak keluar lunch, sy dengan rakan satu pejabat keluarlah lunch. Kita orang decide nak makan tempat jauh sikitlah. Ubah angin dan seleralah katakan. Jadi naiklah satu kereta... Dalam perjalanan tu..tengah elok2 kita orang borak2 dalam kereta huha huha..tiba2, kawan sy mengelak sesuatu benda yang terkeluar daripada kereta di hadapan kita orang ( nasib baiklah masa tu jarak agak jauh sikit ).. tengok punya tengok sebatang payung. Mak aiiii.. payung di buangnya dari tingkap kereta. Nasib baik tak ada kereta. Ada ke patut... ? Lepas tu kereta tu berdesup laju ...  

12 comments:

  1. Apasal buang payung ? buang la emas ke, diamond ke, katil ke.nampak kaya sikit. kekeke

    mmg sstengah org ni slamba je buang sampah tepi jalan. yg meludah pon sy xsuka =_= geli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..kan. Kadang2 diorang ni ak fikir pasal orang lain...selamba degg je

      Delete
  2. Tak patut betul, tak terfikir ke tindakan macam tu mungkin membahayakan keselamatan orang lain? Haish.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah buang payung..emm memang tak fikirlah. Bagi diorang kat mana2 tu kira tong sampah bergerak..ahaksss

      Delete
  3. Replies
    1. kan kan kan....emmm nak buat macam mana...ragam orang semua tak sama.

      Delete
  4. Kalau dalam movie, jadi gengster kononnya, habislah, mau kena langgar balik ni, ekekeke :D

    ReplyDelete
  5. haiiiiiiii..kalau buang tisu, Sha selalu 'terbuang'..oppssss!..hihihi..kalau dah sampai payung tu melampau!..kalau kena kat Sha agaknya Sha dah kejar...apa kata pasni awk baling tong gas..haaaaaa jahat x?? ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..pecah rahsia yang dah tak rahsia.. patut banyak tisu2 kat jalan..tisu dia rupanya...
      tong gas ehhh? nak angkat bawak masuk kereta pun berat..nak campak pulak kat jalan..pandai pandai

      Delete
  6. Memang tak patut sungguh berkelakuan macam tu...tak der sivik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak de sivik lah kalau dah macam tu..huhu. Harap2 dia sorang jelah.. kalau ada ramai yang macam tu buang payung..emmm tak dapek den nak nolong

      Delete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails