JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, February 24, 2015

PETUA MEMUTIHKAN GIGI DULU-DULU

Sekarang ni mungkin banyak produk2 untuk memutihkan gigi apalagi ubat gigi yang adanya mengatakan dapat memutihkan gigi dalam 14 harilah, sebulan lah..macam2lah..ahakss, tapi kadang2 gigi tak pun putih, yang putih ialah gusi kita sebab dok asyik menyental je....ahaksss lagi. So apa kata kita cuba petua orang dulu2.. so survey punya survey, adalah beberapa cara diantaranya adalah:
1) Ambil sebiji buah pinang dan kacip halus2, kemudian dibakar sehingga menjadi arang. Sapukan ke permukaan gigi kita dan biarkan dalam beberapa minit dan kemudian bolehlah dikumur dan bilas.
2) Kulit buah oren, limau mahupun lemon jugak boleh memutihkan gigi. Anda hanya perlu ambil kulit oren tu dan gosok2 di permukaan gigi hingga bersinar..huhu. Jadi sekarang musim limau kan, sambil makan sambil sental gigi tu dengan kulit limau...ahakss
3) Buah strawberi yang di tumbuh lumat ( 1 biji ) dan dicampur dengan sedikit baking soda jugak dapat memutihkan gigi. Cuma perlu sapu pada gigi dan biarkan beberapa minit dan kemudian kumur. Ada jugak petua buah lemon dicampurkan dengan baking soda.. 
4) Kulit pisang jugak dapat memutih kan gigi..emm semua pakai buah je.. ambil sedikit kulit pisang dan tumbuk hingga lumat, kemudian campur sedikit perahan limau dan baking soda. lumur pada gigi untuk seketika dan kemudian kumur...
So selamat mencuba ye... Jap lagi sy pun nak menyental dengan kulit limau... almaklum sekotak limau jiran bagi belum habis2 lagi..

9 comments:

  1. Replies
    1. Pelikkan..arang hitam tapi dapat putihkan gigi..ahaksss

      Delete
  2. terrbaiikkk..! limau raya cina banyak lagi ni.. ehheheh

    ReplyDelete
  3. Ada jugak petua putihkan gigi gunakan arang dan garam. Tapi sy x la pernah cuba lg. Mls pula nk mencari arang. Hehe. Petua putihkan gigi gunakan buah ni memang sampai tepat pada masanya ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada jugak sy dengar tu..nak2 arang tu walaupun hitam tapi dapat putihkan gigi..ahakss

      Delete
  4. Replies
    1. cuba cuba cuba..jangan tak cuba ye..ahakss. gigi yang putih tu makin putih..

      Delete
  5. nice tips.. boleh try juga ni :)

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails