Friday, January 30, 2015

MENYESALNYA...

Gambar memang tak ada kaitan langsung - Ehsan Google
Emmmm.... macam mana nak start cerita ye? 
Kadangkala kecanggihan teknologi terutama dalam pengunaan handphone ni harus jugak berhati2 terutama dengan kemasukkan segala macam iklan dan virus yang datang sekali dengan apa2 program yang kita download... Applikasi yang terlalu banyak apa lagi PERCUMA samada applikasi camera, games dan macam2 yang boleh terdapat dalam playstore mahupun windows...
Minggu lepas sy adalah download beberapa applikasi untuk kegunaan sy tapi macam biasalah, kadang2 applikasi ni selalu datang dengan pelbagai iklan yang menyakitkan hati.. sikit2 keluar iklan..sikit2 keluar iklan. Entah mcm mana dalam sedar tak sedar, bila sekali tu iklan keluar sy ter'klik' dan ter'download'... Keluarlah warning cakap handphone dalam bahaya..ahakss. Dengan pantasnya sy uninstall atau delete balik applikasi tu tapi seminit kemudian, keluar balik perkataan warning tu..aduhsss. Sah dah terkena virus. Apa lagi terus sy kekedai handphone dan suruh diorang repairkan.. Nak tak nak katanya kena reinstall balik atau buat factory reset.... huhu. Menyesal tak sudah....Nasib baiklah kebanyakan data dah sy simpan dalam memory card.
Itulah ceritanya. 

4 comments:

  1. saya punya hp pon rosak. tapi tak tau la sbb masalah aplikasi atau handphone tu memang bongok gila baban. *Jenama Asus* Handphone baru kot, bila scan pon takde detect virus pon. Sy buat factory reset, then bila bukak lagi teruk handphone tu. Dah berjam2, sim card masih belum unlock. Mungkin seratus tahun lagi pon takkan unlock. Nasib ada warranty. Kalau tak membazir je.

    ReplyDelete
  2. Laaaa..kes teruk dari sy tu..huhu.. tulah kan bila dah canggih sgt. Takut nnt semua data dan notes simpan dalam hp, bila rosak habis semua tak boleh nak retrieve balik...tak ke menyesal tu..

    ReplyDelete
  3. Salam. Hee teknologi makin canggih pun makin byk masalah juga.

    ReplyDelete
  4. cisss sha pon slalu kena camni...sakittt hatiiii..wuuuuuwuuuu

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails