Tuesday, December 30, 2014

TAHUN 2014 - DUGAAN UNTUK MALAYSIA

Bermula daripada MH370, MH17, AirAsia QZ8501 dan banjir yang melanda negara khususnya di pantai timur merupakan dugaan2 yang besar yang sedang dihadapi oleh negara sekecil Malaysia. Bertubi2 whatsapp dan twitter masuk menceritakan keadaan mangsa banjir dan keadaan yang bagi sy kritikal untuk mereka2 yang tidak mendapat bantuan apa lagi dengan terputusnya hubungan.
Mungkin kalau setakat kita mendengar atau membaca masih ada yang belum tersentuh, tapi jika melihat gambar2 yang nyata ( bukan yang edit ) pasti akan terlinang jugak airmata. Cuba bayangkan kalau saudara2 kita mengalaminya atau kita sendiri... 
Jutaan terimakasih juga kepada rakyat2 Malaysia yang perihatin, ada yang join masuk pasukan sukarela, berkorban masa dan nyawa untuk menghantar bantuan makanan dan kelengkapan harian walau keadaan berisiko demi meringankan penderitaan orang lain... lebih terharu, mereka bukanlah kenalan atau saudara2 mereka tapi demi sesama insan. 
Semuga juga kehilangan MH370 dan AirAsia QZ8501 dapat di beri petunjuk dan dipermudahkan segala urusan olehNya. Bagi kita semua, berdoalah tidak kira apa agama agar Malaysia kembali tenang dan di hindar daripada dugaan2 yang besar... Amin.

6 comments:

  1. hanya mampu mendoakan yang terbaik dari kejauhan.. tak gitu? hehe. anyway, kehilangan flight mas tu banyak hikmahnya saya rasa. ustaz kazim kata dulu naik flight, dia cakap "ladies and gentlemen, boys and girls blabla.." tp sejak kehilangan MH370 dan peristiwa MH17, captain pun dah insaf, naik flight cakap, "Bismilahirrahmanirahim..Assalamualaikum..i'm ur captain blabla" haha (y) :D

    ReplyDelete
  2. Betul betul betul..semua kejadian tu ada hikmahnya cuma kita manusia tak mampu untuk melihat dengan mata kasar...

    ReplyDelete
  3. semoga segalanya dipermudahkan... aamiin

    ReplyDelete
  4. 2014 memang tahun yang penuh dgn ranjau onak duri.dugaan x bertepi

    ReplyDelete
  5. semoga semua bencana yang berlaku terhadap malaysia, akan berakhir :(

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails