JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, October 27, 2014

KENANGAN BERMAIN HUJAN...

Bila tengok suasana hari hujan ni...teringat kembali kisah2 silam..ahakss. Bukan masa cintan cintun cintin...lagi bawah...bukan masa muda remaja..lagi bawah...yuppp masa zaman budak2..hahaha. Kalau sekarang ni bila musim hujan jarang kita tengok budak2 main hujan. Jarang nampak budak main lecah hujan kat padang... Kalau ada pun dah lama kena teriak balik... Lain benar suasana masa zaman dulu2 apalagi di kampung. Kalau musim hujan aje nampaklah anak Pak Ali ke, anak uncle Ramesh ke..anak Uncle Lim ke..semua join main bola dalam hujan. Peliknya, tak delah pulak dapat demam ke..selsema ke. Sekarang ni..kena tempias hujan pun dah boleh dapat selsema. Dulu2 kalau nak aje musim hujan datang, mulalah macam2 aktiviti di buat.. sempena nak menyambut hujan. Kadang2 tak payah mandi pun tak pe sebab seharian dah mandi hujan...tapi bila balik tu bilaslah sebab dah kotor2 air hujan tu kan.. 
Tapi yelah..tu dulu. Tapi kenangan tu tetap sentiasa bersemadi dalam sanubari setiap kali sy melihat hujan... untuk mak dan arwah ayah, terimakasih kerana membenarkan sy bermain hujan masa kecik2 dulu.

1 comment:

  1. Ya Allah rindunyaaa! Hahaha bila entah last time main hujan. Dah besar ni takde nak mian hujan dahh T_T Banyak lagi benda nak buat ahaha

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails