Thursday, September 4, 2014

PENDUDUK MALAYSIA 30 JUTA

Menurut jabatan perangkaan negara penduduk Malaysia sudah mencecah 30 juta. Satu jumlah yang cukup ramai dan semakin meningkat. Apakah keadaan pada masa akan datang bila peningkatan ini semakin naik dan naik.. Apa akan jadi dengan ekonomi negara? Apa akan jadi dengan kawasan2 luar bandar? Apa akan jadi dengan tumbuhan2 yang menghijau......?
Pastinya peningkatan penduduk Malaysia seiring dengan kepesatan dan kenaikan taraf kehidupan yang sy pasti sedikit sebanyak banyak memberi impak yang besar pada kos sara hidup. Tengok saja harga rumah... Rasanya kalau tak bergaji RM2,000 keatas susah jugak nak merasa rumah sendiri.. menyewa ajelah jawabnya.
Dalam masa yang sama, terbaca sy di internet semalam jumlah warga asing yang berada di Malaysia mencecah 5.8 juta orang. 5.8 juta orang? Biar betul...Dan lagi dinyatakan daripada 5.8 juta tersebut, 2.9 juta tidak mempunyai dokumen yang sah atau tamat tempoh dan sebagainya. Emmm sy rasa kita patut ambil berat akan angka ini yang pasti jugak akan seiring meningkat sebagaimana meningkatnya penduduk Malaysia....Tak nak lah satu masa nanti, penduduk Malaysia ramai, tapi ramai lagi warga asing yang tinggal di Malaysia....huhu.

2 comments:

  1. konfem ke 30juta tu semua melesia? tkut stghnya yg naik tongkang tu haa haha

    ReplyDelete
  2. Hahaha..wallahualam.. Confirmlah kalau ikut ic..tapi kalau campur warga asing jadi 35 juta..ahakss

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails