Custom Search

JomSantaiSekejap Followers

TRANSLATE OF OTHER COUNTRIES

 

Tuesday, August 12, 2014

SARAPAN SATE DI MUAR

Menjelang pagi tadi, hujan turun dengan lebatnya... Patutlah rasa lain macam je bila nak bangun. Bukan main liat macam terasa hari Sabtu dan Ahad je..tapi malangnya baru hari Selasa..ahaksss. Terpaksalah bangun sambil perlahan2 menongkak lutut, tangan dan kaki baru dapat bergerak.. Bila hujan ni, memang lapar sangat2.. Cakap pasal makan ni, teringat sy masa cuti Hariraya yang lepas sewaktu singgah bermalam di Muar. Paginya pasti sy tak akan melepaskan peluang untuk bersarapan sate dan mee rebus. Perrghhh memang menyelerakan terutama sate perut nya yang sedap hingga menjilat jari..tanpa kuah kacang pun sy boleh pulun sampai 10 cucuk. Malangnya nak dapat pun bukan senang sebab memang kebanyakkan orang datang situ nak makan sate perut... Apalagi kalau nak bungkus...memang tak dapatlah jawabnya. 
Nak cari kat KL ni memang susah sbb sate perut nya tak sama..kat KL ni kebanyakkan nya guna..apa dipanggil tu babat kot kalau tak salah..agak kenyal dan liat sikit..bukan bahagian perut yang lemak berkirm seperti dijual di Muar...

5 comments:

  1. wahhhh. sedapnyaaa... terliuqqq pulak >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..kalau Cik Nadyya pi kat sana lagi tambah2 terliuqq nya..

      Delete
  2. salam high5 buat sate muo.. hahahha. cikda memang takkan lepaskan peluang bersarapan sate kalau balik kampung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikda - mmg mmg mmg betul sekali..sedap sangat2 sampai makan berapa cucuk [un tak sedar..kan kan kan

      Delete

Terimakasih di atas komen-komen anda.
Semuga ceria dan salam santai.....

Related Posts with Thumbnails