Thursday, July 10, 2014

SAHABAT DAN PERASAAN...

Sahabat atau kekasih? Seperti kata-kata dalam sebuah filem lakunan Shah Rukh Khan iaitu Kuch Kuch Hota Hai " Cinta adalah persahabatan. Aku bisa menyintaimu kerana kau adalah sahabatku" Dimanakah letaknya diri kita? Adakah kita dikelirukan dengan sikap keprihatinan dan ambil berat seseorang hingga menyangka dia mempunyai perasaan terhadap kita? 
Ahaksss... sebenarnya entry ni semua berkait dengan soalan yang di ajukan oleh seorang kawan sy semalam. Kami berjumpa semasa berbuka bersama di pasaraya Mydin. Dalam dok makan dan berbual2 tu dia tanyalah satu soalan kepada sy, macam mana nak tahu seseorang itu mempunyai perasaan terhadap kita? Dia pun memulakan storynya. Mereka dah berkawan selama 4 tahun dan memang rapat tapi tak pernah menyentuh soal perhubungan dan masing2 tidak mempunyai teman. Katanya lagi dia ada mempunyai perasaan tapi takut untuk berkata atau memulakan bicara, risau kalau kawannya itu akan mula memandang serong atau berubah selepas dia memberitahu perasaan dia. Lagipun kawan sy ni lebih sayangkan persahabatan mereka.
Emmm susah jugak sy nak menjawab sebab nanti salah jawab, hilang pulak satu persahabatan. Tapi dari satu sudut, kalau perasaan itu dipendam lama pun tak elok jugak... manalah tahu kan dalam masa yang sama kawan dia tu pun ada perasaan yang sama. Apa pendapat anda?

7 comments:

  1. complicated jugak kes dorang ni. teringat lagu lucky - jason mraz feat colby caillat :) harap ada jodoh la mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kan kan...kadang2 jadi good listener tak semestinya good advisor..haha.

      Delete
  2. kakCT ada cadangan...jom tanya Ustaz Kazim Kalau Sudah Jodoh.

    pendapat kakCT pulak bagi kes ni, both are ego atau senang cerita tak mahu mengalah dalam menyatakan perasaan masing2. 4 tahun tu...mesti sikit lebih kurang dah kenal 'perangai' masing2.

    tapi ntah ye...memandai aje...

    wallahua'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya Kak CT dah boleh ganti Ustaz Kasim.. pasti banyak masalah dapat di selesaikan..ahaksss. kan kan kan

      Delete
  3. seeloknya berterus terang.. 4 tahun tu lama dah.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails