Thursday, June 26, 2014

USJ TAIPAN - SUSAH DAPAT PARKING

Beberapa kali sy singgah di kawasan USJ 10 atau dikenali sebagai USJ Taipan pasti akan kelihatan banyak kereta2 yang di clamp dan tidak kurang jugak kereta2 yang disaman kerana tiket parking melebihi masa. Kawasan tersebut memang terkenal dengan sesaknya, tidak kira hari bekerja, hari tidak bekerja mahupun malam...
Persoalan clamp tu bukanlah isu nya dan dah jadi tugas pihak PBT untuk clamp pada kereta yang parking tidak pada tempatnya dan mendidik pemandu supaya lebih berdisiplin, walaupun tuan kereta itu hanyalah parking sementara untuk membeli buah, atau membeli makanan di McD disebabkan dah berkali2 round tapi masih tak jumpa parking.
Persoalannya bukan saman yang dikenakan pada tiket parking yang melebihi masa walaupun kadar di Taipan USJ hanyalah maksima boleh bayar untuk kadar sejam. Selepas sejam kena pergi balik ke mesin parking dan bayar untuk sejam seterusnya... BAYANGkan jika seseorang yang nak berurusan di salah bank disitu, dapat parking jauh pulak tu sbb depan bank pasti penuh.. jalan2 masuk bank ambik no giliran, duduk tunggu giliran ..tau2 masa parking dah nak tamat..terpaksalah dia bergegas berjalan balik ke mesin parking dan bayar tiket parking utk sejam seterusnya.
Sebenarnya...sy pun terkena beberapa kali apabila hendak pergi makan di sana...ahakssss. Tengah2 nak makan terpaksa bergegas ke mesin parking untuk membayar parking..
Selain daripada menyaman dan meng'clamp' kereta, sy rasa seharusnya pihak PBT memperbanyakkan dan menambah tempat parking kerana kesesakan tersebut adalah berpunca daripada kekurangan tempat parking. 

1 comment:

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails