Monday, June 9, 2014

SIPNOSIS MOVIE - EDGE OF TOMORROW


Minggu lepas sy berkesempatan menonton filem pelakun yang sy minat sejak dulu. Tom Cruise iaitu filem Edge Of Tomorrow yang mengisahkan mengenai Cage seorang pegawai tentera berpangkat tinggi, namun tidak dilatih dalam peperangan.Apabila dunia digemparkan dengan pencerobohan makhluk asing, Cage dihantar ke London, United Kingdom bagi bertemu dengan pegawai tertinggi negara.Malangnya, dalam dunia yang dipengaruhi oleh mahkluk asing dinamakan Omega, dalam dunia yang sentiasa berulang, dia diturunkan pangkat menjadi prebet dan dikerah bertempur dengan Mimics.
Enggan mengikut arahan, dia dihantar secara paksa ke Lapangan Terbang Heathrow yang dijadikan markas ketenteraan dan setiap kali bertempur dan maut, dia seperti terjaga daripada tidur dan berada di lokasi ketika dia mula-mula berada di markas tersebut.
Mencari petunjuk dalam putaran waktu itu, Cage bertemu dengan Angkatan Tentera Khas, Rita Vrataski (Emily Blunt).Rita menyedari Cage mengalami situasi sama sepertinya dan mereka berpakat mencari pusat kawalan atau Omega yang mengendali makhluk asing untuk dihapuskan.
Berulang kali mencari jalan dan mati dalam pertempuran, mereka menemui pusat kawalan Mimics yang terletak di dasar muzim yang terletak di Perancis namun kali ini oleh kerana Cage mengalami kecederaan dan dimasukkan darah, maka Cage tidak lagi boleh bermimpi dan semuanya adalah realiti walaupun dia terbunuh. Apakah kesudahan ceritanya...masih ada masa untuk ke panggung..ahakss.

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails