JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, June 2, 2014

DALAM KEGELAPAN ADA SINAR..

Kadangkala, memaafkan adalah satu kebaikan. Segala yang datang dari kebaikan dan bertujuan kebaikan akan berhujung dengan kebahagiaan....
Semakin lama rasanya sikap dan sifat manusia semakin pupus dengan kebaikan.. Terlalu banyak perasaan hasad dengki walaupun sekecik mana sekali pun, pasti ada perasaan itu.. Jarang kita dapat lihat manusia yang mudah memaafkan orang lain.. walaupun demi kebaikan. Kehidupan sekarang penuh dengan stress tidak kira dalam apa jugak aspek samada perhubungan, pekerjaan mahupun pelajaran..
Pasti ada jugak kesilapan dan kesalahan yang kita lakukan dalam seharian kita menjalani kehidupan samada sengaja mahupun tidak...begitu jugak sebaliknya...
Sy pernah bertemu dengan seorang yang sangat penyabar orangnya. Walaupun keluarganya seakan memulau dirinya kerana dia tidak mempunyai pekerjaan yang tetap..atau lebih tepat lagi antara adik beradiknya yang kesemuanya bekerjaya besar, hanya dia saja yang menjalankan perniagaan menjual burger. Walaupun berniaga burger, dia jugak sering mendapat masalah sana sini dari orang yang dengki dengan kelarisan perniagaannya menyebabkan dia jarang dapat berniaga tetap pada satu2 tempat... tapi baginya, semua itu cuma dugaan dunia dan tak perlulah kita berdendam atau sakit hati. Katanya memaafkan seseorang adalah satu kebaikan jugak...

5 comments:

  1. Rezeki setiap insan tu berbeza. :) Sabar.

    ReplyDelete
  2. hurm kalau Hikari kalau ada org buat Hikari marah, mmg tak lah.. TT^TT tapi marah aritu je, esok dah ok dah.. jnis yg lupakan apa yg blaku yg sblum2 nih ahaha XDD

    tapi bab penyabar nih.. mmg susah kan nak jumpa TT^TT
    sy pun bukan seorang yg penyabar.. ahahaha XDD

    baguslah, alhamdulillah sbb kawan seorang yg penyabar :D

    ReplyDelete
  3. Rina Zaidi - Betul betul betul... Kesabaran amat diperlukan disini.

    Junkyo No Hikari - Lain orang lainlah kan dia punya sifat.. Sy sendiri pun bukanlah jenis penyabar tapi bukan jugak jenis cepat marah..so-so. Keep it up ye.. :-)

    ReplyDelete
  4. islam mendidik 1 ) memafkan org 2) mencabut sifat marah dlm hati 3 ) berbuat baik dgn org yg melukai kita...ohh

    ReplyDelete
  5. athiqi ariff - Betul betul betul...

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails