Friday, May 2, 2014

TANAMAN DAN KHASIAT CENDAWAN TIRAM

Tanaman dan perusahaan cendawan
Kita selalu makan cendawan tapi tahukah kita apa khasiatnya? Salah satu cendawan kegemaran sy adalah cendawan tiram, samada masak ladna, masak sup atau goreng tepung, selalu sy guna cendawan tiram. Antara yang popular cendawan jenis ini adalah cendawan tiram merah jambu, tiram putih dan kelabu. Cendawan ini berupaya mengawal atur darah, merendahkan tekanan darah, mengurangkan kandungan glukosa dan lipid serta meningkatkan imuniti badan bagi melawan pertumbuhan tumor dan agen anti oksida.
Kenapa sy buat entry pasal cendawan? Ahakkss ..Sebenarnya entry ni khas untuk rakan sy yang dulu kami pernah sama2 bekerja di bank, tapi sekarang dia telah menjalankan tanaman dan perniagaan cendawannya di Pagoh, Muar dengan nama Cendawan Pagoh Niaga Enterprise dan nampaknya berkat usaha gigih dia bersama keluarga, perusahaan cendawan mereka semakin berkembang. Anda boleh lihat blog mereka di SINI dan mungkin sesiapa yang ingin menjadi pengedar boleh jugak menghubungi kawan sy tu.. Cakap aje Jomsantaisekejap...lepas lah tu..ahaksss.
Apa2 pun, tidak dinafikan cendawan memang mempunyai banyak khasiat dan menafaat... dan untuk kawan sy, selamat maju jaya atas tanaman dan perusahaan anda... Semuga berkat usaha anda mendapat keberkatan...

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails