JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, May 27, 2014

PANTAU PRODUK YANG ADA LEMAK DIHARAMKAN

Tetiba je sekarang ni dah dok kecoh pasal ada setengah2 produk yang telah di campur dengan lemak babi dan seumpamanya. Dari produk cokelat hinggalah ke kicap... Emmmm ada yang dah masuk dalam perut dah pun sejak sekian lama..ahakss. Ingat2 macam nak termuntah balik tapi dah jadi darah daging lah pulak. Tawakal ajelah. Patutnya perkara2 ni dah lama siasat dan buat kajian. Mungkin jugak sudah dibuat tapi tidak dibuat secara berulang menyebabkan ada syarikat yang mengambil kesempatan. Persoalannya kalau buat tanpa memasukkan lemak babi tu tak sedap ke? 
Ramai jugak rakan2 yang hantar sms itu ini ..daripada beberapa produk, jadi berpuluh2 produk yang sangkut.. minyak masak, sabun, maggi, daging burger... habis semua berkait. Sy rasa pihak Jakim dan KKM kena lebih agresif dalam menangani isu ini apalagi melibatkan halal haram sesuatu produk...
Dulu kata orang nak makan yang selamat, daripada makan luar, baik masak sendiri..tapi kalau keadaan macam ni berlaku, masak sendiri pun belum tentu selamat... :-)  

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails