JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, May 19, 2014

KATANYALAH KAN..

Persis seperti hujan yang turun saban petang tatkala paginya panas memancar... Tiap kehidupan ada pasang surutnya, ada suka dukanya, ada tawa nangisnya.. Begitu jugalah dengan perjalanan hidup Raziman, seorang yang dikira berjaya dalam kerjaya namun tidak seiring dalam ikatan perhubungan. Kalau cakap bab putus cinta, memang itulah yang sentiasa dia rasai. Entah mana silapnya pun dia sendiri tak tahu.. 
Kali terakhir dia putus cinta adalah semalam. Dengan seorang gadis kilang buat pakaian. Katanya dia dah putus asa untuk bercinta dengan gadis yang ada rupa, yang bekerjaya dan sopiskated... katanya. Kali ni dia nak cuba untuk berkenalan dengan gadis biasa.. katanya lagi. Baru seminggu berkenalan, belum sempat Raziman mengeluarkan ayat-ayat powernya, gadis itu telah meninggalkannya. Terduduk sekejap Raziman memikirkan apa yang tak kena dengan dirinya sehingga semua gadis tidak mahu rapat apalagi mempunyai hubungan dengannya...
Namun Raziman bukan jenis yang mudah kalah.. " Aku cuma tak ada girl friend je, tapi aku berjaya dalam kerjaya aku.. ada kereta sendiri..ada rumah sendiri..apa aku kisah..?" katanya.
Minggu ini, Raziman mencuba lagi. Kali ini, dia akan pergi ke KL dengan menaiki bas dan duduk di sekitar Pasar Seni sambil membalas senyuman jika ada gadis2 yang tersenyum kepadanya. Kali ini dia hanya akan memakai baju tshirt dengan seluar jeans lusuh... "Kali ni, biar aku pulak jadi orang biasa je.." katanya.

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails