JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Thursday, May 22, 2014

ADAKALANYA.....

Adakalanya, hidup ini seperti satu rutin yang sama. Setiap hari, setiap minggu, semua adalah perkara yang sama kita buat. Adakalanya, jika kita keluar sedikit daripada rutin dengan membuat sesuatu yang jarang kita buat..kita akan merasa sedikit kebebasan.. Jika kehidupan membatasi diri kita, kita akan merasa mudah bosan. Jika kita yang merancang dan mengatur kehidupan, kepuasan akan terasa.... Walau apa yang kita lakukan, yang menentukan nya tetap dari Yang Maha Esa.
Adakalanya, kita akan lihat senyum tawa dalam sebuah keluarga namun dilihat dari dalam rumah, hanya dengan hanya ada kerusi buruk, atap bocor, tiada handphone, tiada laptop, tiada peralatan canggih.. tetap terdengar juga suara kegembiraan, tetap jugak terdengar suara gurau senda anak2 dan ibu ayahnya, sebaliknya dalam sebuah rumah yang lengkap dengan serba serbi kelengkapan dan kemewahan namun masing2 hanya membuat hal masing2.. hanya kedengaran jeritan laungan dan pentengkaran....
Kadangkala, ada impian dan harapan kita menjadi kenyataan. Ada mimpi yang menjadi realiti namun ada jugak kenyataan tidak seindah yang gambarkan.. Yang penting, walau apa keadaan sekalipun yang kita hadapi, hadapilah ia dengan tenang kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya.

2 comments:

  1. baru-baru ini rutin saya sedikit terganggu disebabkan perkara yang tidak boleh saya terima. membuatkan saya tertekan. Yang penting Allah dan orang yang saya sayang sentiasa bersama saya.

    dill.

    ReplyDelete
  2. Dill - Semuga tabah ye dill. Walau apa pun, pasti ada orang yang sentiasa berada ersama2 awk.. :-)

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails