JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Thursday, July 18, 2013

BOIKOT AYAM...BOLEH KE?

Kenapalah setiap kali datangnya musim perayaan, mulalah harga itu naik, harga ini naik.. alasan sebab permintaan yang tinggi...logik ke? Habis tu masa permintaan rendah tak pulak turun harga mendadak.. Semalam baru je sy gi pasar malam, ingatkan nak beli ayam crispy goreng tu..tup2 dah naik harga daripada RM5.50 kepada RM6.00... Pokoknya daunnya batangnya..rata2 yang berkait dengan ayam semua naik harga..nasi ayam, ayam goreng, nasi lemak lauk ayam, soto ayam... tongkeng ayam, kulit ayam, leher ayam.. kalau tak naik harga pun, kuantitinya dikurangkan....
Kira eloklah jugak saranan untuk memboikot membeli ayam tapi boleh ke? Rata2, ayam ni dah kira macam makanan yang rutin jugaklah..seminggu tu mesti ada sekali dua berlaukkan ayam. Pihak berwajib jugak sudah meluluskan permit untuk mengimport ayam bagi menstabilkan balik harga ayam...Harap2 harga ayam kembali stabil kerana semua ini akan membebankan kita semua sebagai pengguna...

3 comments:

  1. errrmmmmm...setakat sembang boleh le... nak laksanakan... payah... kate le...yang udah beranak pinak.... anak2 mintak.... kome tak nak beli??? patot harga ni boleh je dikawei...

    ReplyDelete
  2. Normi Nieza - Jangan makan ayam KFC tapi makan ayam Marrybrown..hahaha.

    D_08 - tulah pasal. Kena pantau pihak yg jadi puncanya.. Kok manapun ayam tu mmg dah sebati dgn masakan di Malaysia.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails