JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Saturday, March 16, 2013

KISAH YANG TAK TERKISAH

Gambar hiasan - Ehsan Google
Cerita cinta? Bukan. Cerita Dongeng? Pun bukan.. Sebuah kisah kehidupan manusia biasa..cerita disebalik cerita, namun semua itu tidak pernah dikisahkan...sehingga kini.
Abg Hamid (bukan nama sebenar) ialah seorang tukang baiki kasut di kaki2 jalan. Selalunya port baik dia ialah di depan bank2...Pada asalnya dia dulu seorang graduan U, mendapat ijazah dalam jurusan engineering, tapi kenapa dia memilih untuk menjadi "Sabaruddin tukang kasut"?
Sebenarnya...semua itu bermula dengan penceraian ibubapanya semasa dia baru saja graduate. Kemudian dia mengambil keputusan untuk berhijrah ke KL dan setelah mendapat pekerjaan, dia membantu 3 orang adik beradiknya serta ibu nya dan membawa mereka tinggal diKL bersamanya..Namun dek gejala sosial dan perngaruh bandar, 2 orang adik lelakinya terlibat dengan gejala dadah.. Selang beberapa bulan selepas kedua2 adiknya ditangkap, ibunya pulak meninggal dunia.. Pertunangannya dengan gadis pilihan jugak terputus ditengah jalan..satu2 adik perempuannya hilang lari bersama dengan teman lelakinya.. Kerana tekanan yang mendalam, dia dibuang kerja. Lengkaplah segala rentetan dugaan dalam hidupnya dan dia mengambil keputusan merantau dan tidur dari masjid ke masjid, dari surau ke surau...rumah, kereta apa saja harta semuanya sudah ditarik oleh pihak bank...
Satu hari oleh kerana tertekan dan terlalu tidak bermaya kerana kelaparan, dia jatuh pengsan disalah sebuah surau terpencil...Seorang pak cik membawanya ke hospital dan setelah itu membawa dia pulang ke rumahnya bersebelahan dengan surau dimana dia ditemui pengsan....apa yang terjadi selepas itu? tunggu ye.

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails